| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YASEMİN AKTAŞ (yasemin.aygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		RUHİ ERDEM ÇELEBİ, | ||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı; öğrencileri A2 düzeyinde dört temel beceri konusunda bilgi ile donatmak ve bu bilgileri kullanma becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilinen ve rutin operasyonel konularda sınırlı bilgi alışverişinde bulunabilecek kadar dilbilgisi yapısı kullanabilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | İnsanların, yaşam veya çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, sevdikleri/sevmedikleri şeylerin vb. basit bir tanımını veya sunumunu bir listeye bağlı kısa basit ifadeler ve cümleler dizisi olarak verebilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Günlük veya işle ilgili yüksek sıklıkta kullanılan dilden oluşan somut türdeki bilindik konulara ilişkin kısa, basit metinleri anlayabilir | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | İnsanlar, mekanlar, bir iş veya eğitim deneyimi gibi gündelik çevre unsurlarını tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Bildik bir konuda kısa, prova edilmiş, temel bir sunum yapabilecek kelime ve yapıları kullanabilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Karşılaştığı mektup, broşür ve olayları anlatan kısa gazete makaleleri gibi daha basit yazılı materyallerdeki belirli bilgileri tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-7 | Bilgi istemek veya onay istemek ve vermek için olgusal nitelikte basit e-postalar/mektuplar yazabilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-8 | Temel günlük kelime ve ifadeleri kullanarak kişisel ilgi alanlarına giren konular (örn. yaşam tarzları ve kültür, hikayeler) hakkında izlenim ve görüşlerini yazılı olarak aktarabilir. | 
			
		 
			PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| A2 seviyede 4 beceriye dayandırılmıştır. Hedef dili daha etkin kullanmak adına gramatik temel oluşturmak hedeflenmiştir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | 1. Ünite - Kendini tanıtma ve kendinden bahsetme, bir arkadaş veya bir aile üyesinden bahsetme, öneride bulunma, kişisel profil yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 2 | 2. Ünite - Yiyecek alışverişi ve yeme alışkanlıkları hakkında konuşma, çevrim içi yorum yazma, hayatındaki önemli şeylerden bahsetme. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 3 | 2. Ünite -Restoranda yemek siparişi verme, özel bir olay hakkında konuşma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 4 | 3. Ünite - Evindeki nesneleri tanımlayarak onlardan bahsetme, davet kabul etme, bir arkadaşına ülken ile ilgili tavsiyelerde bulunma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 5 | 3. Ünite - İnternet sitesi için bir evi tasvir etme, yaşadığınız bölge ile ilgili email yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 6 | 4. Ünite - Yaşamında bir zaman dilimi hakkında konuşma, özel bir zaman ile ilgili yazma, bir arkadaş için bir şey satın alma | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 7 | 4. Ünite - Bir ayakkabı mağazasında yardım isteme, ziyaret için en iyi zaman konusunda email yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 5. Ünite - Yaşamından bahsetme, önemli bir yaşam olayını anlatma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 10 | 5. Ünite - Özür dileme ve bahane göstermek, bir yakın zaman etkinliği konusunda yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 11 | 6. Ünite - Bir resimdeki insanları ve ne yaptıklarını tanımlama, bir deneyim konusunda yazma, farklı ulaşım araçları ile yapılan seyahatlerden bahsetme. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 12 | 7. Ünite - Gönüllü yapılan mesleklerden bahsetme, bir şey istemek ya da bilgi vermek için telefon görüşmesi yapmak, araştırma yapmak ve araştırmanın özetini yazmak. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 13 | 8. Ünite - Ziyaret edilebilecek bir şehirden bahsetme, biri ile görüşme yapma ve ona gezi önerisinde bulunma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 14 | 8. Ünite - Otelde ricada bulunma ve teklif etme, bir gezi tasviri yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 15 | Genel Tekrar | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Eales, F., & Oakes, S. (n.d.). Speakout (3rd ed., A2 level, Student's Book). Pearson. | |
| 2 | Eales, F., & Oakes, S. (n.d.). Speakout (3rd ed., A2 level, Workbook). Pearson | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| A2 seviyede öğrenci kitabı ve çalışma kitabı, bilgisayar ve projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 12 | 14 | 168 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 359 | ||