| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Bir paragrafın temel öğelerini (Konu cümlesi, gelişme ve ana ve yardımcı destek cümleleri, sonuç cümlesi) ayırt edebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-7 PÇ. 7.  Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-10 PÇ.10.  Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Olayları tarihsel bir sıralama yaparak bir bütün içerisinde yazılı olarak ifade edebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-10 PÇ.10.  Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Birlik, tutarlılık, bağlılık, bütünlük ilkelerine uygun olarak tasvir paragrafları yazabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-10 PÇ.10.  Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Birlik, tutarlılık, bağlılık, bütünlük ilkelerine uygun olarak açıklayıcı paragraflar yazabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-10 PÇ.10.  Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-5 | 
		Yazma süreci ve aşamalarının (beyin fırtınası, fikirlerin düzenlenmesi, ilk taslağın yazılması, ilk taslağın yeniden yazılması, son halinin yazılması) bilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-10 PÇ.10.  Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-6 | 
		Bir paragrafın nasıl genişletilip kompozisyona dönüştürüleceğini bilebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-10 PÇ.10.  Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-7 | 
		Sınıflandırma türünde kompozisyonlar yazabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-10 PÇ.10.  Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Bu derste öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyacakları; bilgi edinme, edinilen bilgiyi düzenleme ve uluslararası düzeyde kabul edilen bir biçimde yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim programı izlenmektedir.  | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Dersin tanımı ve tanıtımı | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 2 | 
		Süreç anlatan paragraf yazma, paragraf organizasyonu, ana fikri veren cümle. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 3 | 
		Süreç anlatan paragraf yazma; paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük; destekleyen cümleler; sonuç cümlesi; paragraf formatı. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 4 | 
		Neden anlatan paragraf yazma, paragraf organizasyonu, ana fikri veren cümle. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 5 | 
		Neden anlatan paragraf yazma; birinci taslağı yazma; birinci taslağı tekrar yazma; son nüshayı yazma. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 6 | 
		Sonuç anlatan paragraf yazma, paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük; destekleyen cümleler; sonuç cümlesi; paragraf formatı.
 | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 7 | 
		Sonuç anlatan paragraf yazma, birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Zıtlık paragrafı yazma, paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük, destekleyen cümleler, sonuç cümlesi, paragraf formatı. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 10 | 
		Zıtlık paragrafı yazma, birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 11 | 
		Fikir bildiren paragraf yazma ve kompozisyon. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 12 | 
		Paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük, destekleyen cümleler, sonuç cümlesi, paragraf formatı. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 13 | 
		Birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma.
 | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 14 | 
		Birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
		
		| 15 | 
		Öğrenciden öğrenciye geribildirim / sınıf tartışması | 
		Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Fitzpatrick Mary (2011). Engaging Writing I. Pearson Education ESL; 1 edition (January 21, 2011)  | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Ders kitabı, tahta, bilgisayar. |