| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FİLİZ YÜKSEL (fyuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Beylikler ve Osmanlı dönemi mimarisi arasındaki bağlatıların kurularak her iki sanatında daha iyi bir şekilde kavratılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Beylikler dönemine şekil veren beyliklerin eserlerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Beylikler dönemi özelliklerinin ortaya konularak Osmanlı dönemi bağlantılarını kurabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | Osmanlı dönemi yapılarının sanatsal özelliklerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-4 | Osmanlı dönemi karakteristik özelliklerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Beylikler dönemine şekil veren Beyliklerin tanıtılması, Osmanlı Beylik dönemi mimarisi ve bu dönem örnekleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Beylikler dönemine şekil veren Beyliklerin tanıtılması.Karamanoğlu beyliği | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Batı Anadolu da yer alan beylikler ve bu dönem mimarisine olan katkıları. | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Manisa ulu camii,Selçuk İsabey camii,Milet İlyas Bey camii,İznik Yeşil camii, | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Osmanlı Beylik dönemi mimarisi ve bu dönem örnekleri. | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Bursa yapıları ve sanatsal özellikleri. | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Bursa Orhangazi c.,Hüdavendigar c.,Yıldırım c.,Ulu c. | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Bursa Yeşil camii ve türbesi.Bursa yapılarının karakteristik özelliklerinin belirlenmesi. | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Fatih Sultan Mehmet döneminden kalan Eski Fatih külliyesi ve Edirne Üç Şerefeli camii. | Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Beyazıt Külliyesi | Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Süleymaniye ve Üsküdar Mihrimah Sultan camisi ile Sultan Ahmet camisi | Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Mimar Sinan ve Selimiye Külliyesi | Anlatma Yöntemi | 
| 13 | 17-18 yy.Osmanlı camileri | Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Osmanlı Saray ve Köşkleri(Topkapı Sarayı) | Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Dolmabahçe Sarayı-Yıldız Sarayı-Beylerbeyi sarayı | Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oktay Aslanapa;Osmanlı Devri Mimarisi,ist.,1986 | |
| 2 | Oktay Aslanapa;Osmanlı Mimarisi;Ank.,1996 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Oktay Aslanapa;Osmanlı Devri Mimarisi,ist.,1986 Oktay Aslanapa;Osmanlı Mimarisi;Ank.,1996 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||