| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FİLİZ YÜKSEL (fyuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Amacımız dünyada ve ülkemizde bulunan önemli müzeleri ve antik kentleri öğrencilerimize tanıtmak ve müzelerin Türkiye turizmi için taşıdıkları önemi ortaya koymaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Müzelerin tanımını yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Kaçak kazıları anlatabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | Anadolu da yer alan önemli müze ve ören yerlerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-4 | Müzecilik çalışmaları hakkında açıklama yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Müzeciliğin ortaya çıkışı ve gelişim aşamaları, Müze çeşitleri, Türkiye’deki müzeler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Müzeciliğin ortaya çıkışı ve gelişim aşamaları | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Müze çeşitleri ve tanımları | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | İzinli ve izinsiz ilk kazılar ve eski eser kaçakçılığı | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | istanbul da bulunan müzelerden örnekler(Ayasofya ve arkeoloji müzesi) | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | İslam eserleri-Kariye,Resim ve heykel müzesi | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Mozaik-Rumeli Hisarı-Tokapı sarayı müzeleri | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Dolmabahçe sarayı ve yerebatan sarayı müzeleri | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ankara Müzelerinden örnekler(Anadolu Medeniyetleri ve etnoğrafya müzesi) | Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Anıtkabir ve resim heykel müzesi | Anlatma Yöntemi | 
| 11 | İzmir müzelerinden örnekler(Arkeoloji ve etnoğrafya müzesi) | Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Antalya ve Antakya illerinde bulunan müzeler | Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Mevlana ve Hacı Bektaş-ı Veli Türbesi | Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Efes Müzesi ve Ören yeri | Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Side- Aspendos ve Perge Ören yerleri | Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ferruh Gerçek; Türk Müzeciliği,Ank.1996. | |
| 2 | ‘Cumhuriyetin 50. yılında Müzelerimiz’,Arkitekt,1973 | |
| 3 | ‘İstanbul Arkeoloji Müzeleri’,Milliyet Sanat Dergisi.148.,1975 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ferruh Gerçek; Türk Müzeciliği,Ank.1996. ‘Cumhuriyetin 50. yılında Müzelerimiz’,Arkitekt,1973 İstanbul Arkeoloji Müzeleri’,Milliyet Sanat Dergisi.148.,1975 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 4 | 4 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||