|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OĞUZ SAYGIN (osaygin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı temel mali tabloları düzenlemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel mali tabloları analiz edebilir. |
PÇ-4 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisi ve düşünme yeteneğine sahiptir, stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisi ve kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanımını sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oran analizi yapabilir. |
PÇ-6 Muhasebenin işletmeler açısından önemi, kapsamı, temel muhasebe kavramları, işletmelerin mali ve finansal rasyo ve tabloları hakkında teorik bilgilere sahip olma ve bu bilgileri kullanabilmelerini sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Trend analizi yapabilir |
PÇ-4 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisi ve düşünme yeteneğine sahiptir, stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisi ve kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanımını sağlar. PÇ-9 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Fon akım tablosunu düzenleyebilir. |
PÇ-4 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisi ve düşünme yeteneğine sahiptir, stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisi ve kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanımını sağlar. PÇ-9 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel mali tablolar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilanço düzenlemek | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
2 | Gelir tablosu düzenlemek | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
3 | Gelir tablosu düzenlemek | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
4 | Fon akım tablosu düzenlemek | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
5 | Fon akım tablosu düzenlemek | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
6 | Fon akım tablosu düzenlemek | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
7 | Nakit akım tablosunu düzenlemek | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nakit akım tablosunu düzenlemek | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
10 | Nakit akım tablosunu düzenlemek | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
11 | Yatay analiz yapmak | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
12 | Yatay analiz yapmak | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
13 | Yatay analiz yapmak | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
14 | Dikey analiz yapmak | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
15 | Dikey analiz yapmak | Anlatma/Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akgüç, Ö. (1998). Finansal Yönetim. İstanbul: Muhasebe Enstitüsü Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 12 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 4 | 16 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 1 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 4 | 32 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 16 | 2 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |