|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ANIL BÖLÜKOĞLU (anil.bolukoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersle birlikte öğrenciye makro ve mikro ekonomik modellerin yorumlanmasının öğretilmesi hedeflenmektedir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Panel veri modellerini kullanabilecektir. |
PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eşanlı denklem modellerini, tanımlamayı ve dolaylı ve iki aşamalı en küçük kareler yöntemini; zaman gecikmeli açıklayıcı değişkene sahip dinamik modelleri; Granger nedensellik testini kullanabilecektir. |
PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Doğrusal olmayan modelleri tahmin edebilecektir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Ekonomideki çeşitli alanlara ait istatistik modellerinden uygun olanı seçip uygulayabilecektir. |
PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Problemi Doğrusal Regresyon Modeline Matris Yaklaşımı Klasik Modelin Varsayımlarını Gevşetmek: Çoklu Doğrusal Bağlantı ve Heteroskedastisite | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çoklu Regresyon: Çıkarsama Problemi | Anlatım ve tartışma |
| 2 | Doğrusal Regresyon Modeline Matris Yaklaşımı | Anlatım ve tartışma |
| 3 | Matris Yaklaşımı (devam) | Anlatım ve tartışma |
| 4 | Çoklu Doğrusal Bağlantı | Anlatım ve tartışma |
| 5 | Heteroskedastisite | Anlatım ve tartışma |
| 6 | Otokorelasyon I | Anlatım ve tartışma |
| 7 | Otokorelasyon II | Anlatım ve tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ekonometrik Modelleme | Anlatım ve tartışma |
| 10 | Kukla Değişkenler | Anlatım ve tartışma |
| 11 | Lineer Olasılık Modeli (LPM), Logit Modeli | Anlatım ve tartışma |
| 12 | Probit Modeli | Anlatım ve tartışma |
| 13 | Otoregresiv Modeller | Anlatım ve tartışma |
| 14 | Gecikme Modelleri I | Anlatım ve tartışma |
| 15 | Gecikme Modelleri II | Anlatım ve tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Basic Econometrics , Damodar N. Gujarati, 3. Baskı | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||