|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZARİFE ZARARSIZ (zarifezararsiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Matematik enstitü anabilim dalında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin belirtilen konudaki eksikliklerini giderme. Ayrıca mühendisliğin değişik dallarında lisansüstü eğitim yapacak öğrencilere de yararlı olacağı düşüncesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, fizik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. PÇ-4 Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. PÇ-6 Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir. PÇ-7 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. PÇ-8 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İki ve daha yüksek mertebeden kısmi türevli denklemlerin sınıflandırılması. İkinci mertebe kısmi türevli denklemlerin bazı çözüm yöntemleri. Green fonksiyonlarının bulunması. Değişik hiperbolik açılım yöntemleri. Hiperbolik yöntemle alışılmış değişkenlerine ayırma yönteminin karşılaştırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kümeler (küme işlemleri, açık küme, kapalı küme,yığılma noktası,vb.,) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
2 | Sayı kümeleri ( Doğal sayılar, Tamsayılar, Rasyonel sayılar,Reel sayılar ve özellikleri ) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
3 | Supremum, infimum, limsup,liminf kavranmları, tümevarım metodu, fonksiyon kavramı. | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
4 | Bazı özel fonksiyonlar, özellikler. | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
5 | Reel sayı dizileri, sınırlılık, yakınsaklık,Bolzano-Weiersrass Teo.,monoton diziler | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
6 | Bir fonksiyonun limiti, süreklilik. | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
7 | Sürekli fonksiyonların özellikleri(Süreklilik Teoremleri), düzgün süreklilik. | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türev kavramı, türev almada genel kurallar. Türev yöntemleri, yüksek mertebeden türevler, | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
10 | Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevle ilgili teoremler | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
11 | Türevle ilgili teoremlere devam | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
12 | Belirsiz şekillerin hesabı | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
13 | Diferansiyeller ve eğri çizimleri (Katezyen koordinat sisteminde çizimler) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
14 | Eğri çizimleri (Kutupsal koordinat sisteminde çizimler) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
15 | Eğri çizimleri (Kutupsal koordinat sisteminde çizimler) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Matematik, M. Balcı, 4. Basım, 2006 | |
2 | Genel Matematik I- II Prof. H.Arıkan, Yrd.Doç.Dr. İ.Özgür, Yrd.Doç.Dr. Ö.F. Gözükızıl | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 2 | 8 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 10 | 20 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 148 |