|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FİZİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, fiziksel sistemlerde hareketin temel prensiplerini deneysel olarak inceleyerek öğrencilerin veri toplama, analiz etme, grafik yorumlama ve hata hesaplama becerilerini geliştirmesini sağlamaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İlgili deneyleri nasıl yapacağını bilir. |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-6 Fiziksel problemlerin çözümü için deneyler tasarlayarak sonuçları analiz eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Sahip olduğu teorik bilgilerle deney sonuçlarını kontrol edebilir ve yorumlayabilir. |
PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Yaratıcılık ve bağımsız uygulama yeteneklerini ortaya koyabilir. |
PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Deneysel verileri nasıl değerlendireceğini bilir. |
PÇ-6 Fiziksel problemlerin çözümü için deneyler tasarlayarak sonuçları analiz eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bir ve iki boyutta sürtünmesiz hareket deneyleri, deneysel ölçümlerin analizi, grafik analizi, eğik düzlem, yay ve kütle sistemi deneyleri, hata hesabı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Laboratuvarda çalışma prensipleri | Anlatma |
| 2 | Fiziksel ölçümler ve hata hesabı | Anlatma, soru cevap |
| 3 | Grafik çizme | Grafik çizme |
| 4 | Laboratuvardaki deney setleri hakkında bilgi | Anlatma, soru cevap |
| 5 | Ölçme ve hatalar | Deney yapma |
| 6 | Serbest düşme | Deney yapma |
| 7 | Hız ve ivme | Deney yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hava rayı | Deney yapma |
| 10 | İki boyutta hareket | Deney yapma |
| 11 | Newton’un hareket kanunları | Deney yapma |
| 12 | Çarpışmalar | Deney yapma |
| 13 | Basit harmonik hareket | Deney yapma |
| 14 | Telafi deneyi | Deney yapma |
| 15 | Telafi deneyi | Deney yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fizik I Laboratuvarı Deney Föyü | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 5-7, 9-13 | 2 | 30 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||