|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FİZİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NECDET BATIR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin integral hesaplama konusundaki temel bilgi ve becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrencilere belirsiz ve belirli integrallerin alınma yöntemleri, özgün integraller, alan hesaplamaları ve çok değişkenli fonksiyonlarla ilgili problemlerin çözümü öğretilecektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Belirsiz ve belirli integral problemlerini çözebilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İntegral yoluyla alan ve hacim hesabı yapabilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Fonksiyon ve limit problemlerini çözebilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders, integral alma kuralları, değişken değiştirme yöntemi, kısmi integral, belirli integral, ve genelleştirilmiş integrallerin yakınsallık kriterleri gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, eğri yayının uzunluğu ve yüzey alanı hesaplamalarına da yer verilecektir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Belirsiz İntegral belirsiz integral alma kuralları, değişken değiştirme yöntemi, kısmi İntegrasyon metodu | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 2 | Basit kesirlere ayırma yöntemi, trigonometrik ifadelerin integrallenmesi | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 3 | İrrasyonel cebirsel ifadelerin integrallenmesi, binom İntegralleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 4 | Bazı özgün integrallerin hesaplanması, belirli integral tanımı | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 5 | Belirli bntegral kavramına getiren problemler, belirli integral tanımı ve özellikleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 6 | Değişken değiştirme yöntemi, kısmi integralleme | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 7 | Değişken değiştirme yöntemi, kısmi integralleme | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Genelleştirilmiş integrallerin yakınsallık kriterleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 10 | Genelleştirilmiş integrallerin yakınsallık kriterleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 11 | Alan hesabı | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 12 | Eğri yayının uzunluğu | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 13 | Dönel düzeyin alanının hesabı | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 14 | Dönel düzeyin alanının hesabı | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 15 | Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümeleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Balcı, M. - Genel Matematik. 4. Basım. Palme Yayıncılık, 2006 | |
| 2 | Thomas, G. B., Weir, M. D., & Hass, J. R. - Thomas Calculus, Cilt 1. Pearson Ders Kitapları, 2017 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 3 | 60 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||