|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELTEM DEĞERLİER GUIOT (mdegerlier@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fizik öğrencilerinin kuantum fiziği, elektromanyetik teori, katıhal fiziği vb. derslerde karşılaşabilecekleri bazı problemlerin çözümünde matematik alt yapısını hazırlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematik yöntemlerini fizik derslerinde karşılaşılan problemlere uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. PÇ-4 Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Matematiksel olarak bulunan sonuçların fizik gerçeklerine uygunluğunu ayırt edebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-3 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir. PÇ-4 Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. PÇ-6 Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kompleks sayıları tanımlar, kompleks fonksiyonları örneklerle ifade edebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-4 Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir. PÇ-6 Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Vektör işlemleri, skaler ve vektörel alanlar, diferansiyel vektör hesabı, vektör integrasyonu, integral teoremleri, özel dik koordinat sistemleri, matrisler ve determinantlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Vektör işlemleri | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
2 | Kartezyen koordinatlar ve birim vektörler | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
3 | Lineer bağımsız vektörler, skaler ve vektörel alanlar | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
4 | Bir vektörün türevi, Gradyent, Diverjans, Rotasyonel, Laplasyen | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
5 | Çizgi integrali, yüzey ve hacim integralleri | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
6 | Gauss Teoremi, Green Teoremi | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
7 | Stokes Teoremi, Düzlemde Green Teoremi | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küresel koordinatlar ve integral teoremlerinin uygulanması | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
10 | Silindirik koordinatlar ve integral teoremlerinin uygulanması | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
11 | Matrisleri toplama, çıkarma, çarpma, bir matrisin türevi | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
12 | Parçalı matrisler, determinantlar | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
13 | Matrislerin özellikleri, homojen ve homojen olmayan denklem sistemleri | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
14 | Özdeğer ve özvektörlerle ilgili teoremler | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
15 | Matrislerin köşegenleştirilmesi | Ders anlatımı ve sunum, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Bekir Karaoğlu, Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler, Seçkin Yayıncılık, 2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
[1] Prof. Dr. Bekir KARAOĞLU, Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler [2] Prof. Dr. Coşkun ÖNEM, Mühendislik ve Fizikte Matematik Metodlar. [3] Boas,L.M. Mathematical Methods in The Physical Sciences,New York:JohnWiley,1983 [4] Arfken, G. (1995) : Mathematichal Methods for Physicists, Academic Press |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 2 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 196 |