|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | FİZİK I, MATEMATİK I , | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELTEM DEĞERLİER GUIOT (mdegerlier@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, dalgalar (su dalgaları, ses dalgaları, elektromanyetik dalgalar, deprem dalgaları, de Broglie dalgalari vb.) ve titreşim ile ilgili temel kavramları öğretmek ve bunlar arasındaki ilişkileri sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Salınan and titreşim yapan sistemlerin hareketlerini fiziksel ve matematiksel olarak açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dalgaların hareketleri ile ilgili temel kavramları bilebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük hayatta karşılaştığı dalga (radyo-TV dalgaları, deniz dalgaları, tusunami, deprem dalgaları vb.) hareketleri ile derste anlatılan kavramları ilişkilendirebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Basit harmonik hareket yapan sistemlerin hareketlerin hareekt denklerimleri çözebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
PÇ-2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir. PÇ-5 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Basit sistemlerin serbest salınımları; Basit harmonik hareket, Periyodik hareket, Serebestlik derecesi, kararlı denge; Serbestlik derecesi bir olan sistemlerin serebst salınımları; Çizgisellik üstüste gelme ilkesi; Serbestlik derecesi iki olan sistemlerin salınımları; Kip (kiplenim) ve vuru kavramları; Çok serbestlik dereceli sistemlerin salınımları; Sürekli tellerin enine kipleri; N serbestlik dereceli süreksiz sistemlerin kipleri; Zorla salınım; İki serbestlik derecli sistemlerde rezonanslar; İlerleyan dalgalar; Kırılma indisi ve dağılım;Yansıma ve kutuplanma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Basit sistemlerin serbest salınımları | Ders anlatma ve sunum |
2 | Basit harmonik hareket, Periyodik hareket, Serebestlik derecesi, kararlı denge | Ders anlatma ve sunum |
3 | Serbestlik derecesi bir olan sistemlerin serebst salınımları | Ders anlatma ve sunum |
4 | Çizgisellik üstüste gelme ilkesi | Ders anlatma ve sunum |
5 | Serbestlik derecesi iki olan sistemlerin salınımları | Ders anlatma ve sunum |
6 | Kip (kiplenim) ve vuru kavramları | Ders anlatma ve sunum |
7 | Çok serbestlik dereceli sistemlerin salınımları | Ders anlatma ve sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürekli tellerin enine kipleri | Ders anlatma ve sunum |
10 | N serbestlik dereceli süreksiz sistemlerin kipleri | Ders anlatma ve sunum |
11 | Zorla salınım | Ders anlatma ve sunum |
12 | İki serbestlik derecli sistemlerde rezonanslar | Ders anlatma ve sunum |
13 | İlerleyan dalgalar | Ders anlatma ve sunum |
14 | Kırılma indisi ve dağılım | Ders anlatma ve sunum |
15 | Yansıma ve kutuplanma | Ders anlatma ve sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Frank S. Crawford, Dalgalar, Berkeley serisi Cilt 3. | |
2 | French , A. P. Vibrations and waves Çeviri: Nazım Uçar, Titreşim ve dalgalar. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon cihazı, dizüstü bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |