|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FİZİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilere kuantum fiziği düşünce yapısının kazandırılması, kuantum teorisinin temel kavramlarının kavratılması ve bu düşünce sistemi ile problemleri analiz etme ve çözme yetisinin kazandırılmasıdır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kuantum mekaniğinin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kuantum mekaniğinin yöntemlerini kullanarak çeşitli mekanik problemleri çözme yeteneği kazanabilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kuantum mekaniksel sonuçlar ile klasik fizik sonuçları karşılaştırabilir. |
PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-6 Fiziksel problemlerin çözümü için deneyler tasarlayarak sonuçları analiz eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Modern fizikteki gelişmeleri takip edebilir. |
PÇ-3 Fiziksel bir süreç, sistem veya donanım ile ilgili sorunları çağdaş yöntemleri uygulayarak çözer. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kuantum fiziğinin tarihsel gelişimi, madde ve dalga, Fourier serisi ve integrali, belirsizlik ilkesi, Schrödinger denklemi, tek boyutlu sistemler, harmonik salınıcı, dalga fonksiyonu uzayı, süperpozisyon ilkesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kuantum fiziğinin tarihsel gelişmesi | Anlatma, soru cevap |
| 2 | Dalga-parçacık ikilemi | Anlatma, soru cevap |
| 3 | Fourier serisi ve integrali | Anlatma, soru cevap |
| 4 | Belirsizlik ilkesi | Anlatma, soru cevap |
| 5 | Operatör kavramı | Anlatma, soru cevap |
| 6 | Schrödinger dalga denklemi | Anlatma, soru cevap |
| 7 | Beklenen değerler | Anlatma, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Momentum uzayı | Anlatma, soru cevap |
| 10 | Dirac-delta fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
| 11 | Tek boyutlu sistemler | Anlatma, soru cevap |
| 12 | Basamak potansiyeli | Anlatma, soru cevap |
| 13 | Harmonik salınıcı | Anlatma, soru cevap |
| 14 | Dalga fonksiyonu uzayı | Anlatma, soru cevap |
| 15 | Süperpozisyon ilkesi | Anlatma, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Karaoğlu, B. - Kuantum Mekaniğine Giriş, Seyir Yayıncılık, 2003 | |
| 2 | Griffiths, D. J. - Introduction to Quantum Mechanics, 2nd Edition, Benjamin Cummings, 2004 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 2 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 210 | ||