|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FİZİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Basic programlama dili kullanarak fizik ve matematikteki bazı problemlerin çözümü, bilgisayar yardımıyla gerçekleştirilen sayısal analiz yöntemleri ve nümerik fizikçilerin sıklıkla kullandıkları yöntemlerin kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Basic programlama dilini kavrayabilir |
PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Basic yardımıyla matematiksel problemleri programlayabilir |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Basic yardımıyla fiziksel problemleri programlayabilir |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-3 Fiziksel bir süreç, sistem veya donanım ile ilgili sorunları çağdaş yöntemleri uygulayarak çözer. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Basic programlama dili, Basic komutları, Basic’de program yazımı, Matematiksel problemlerin programları, Fiziksel problemlerin programları, Program yardımı ile problem çözme teknikleri, Bilgisayar yazılımı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Basic programlama dili-I | Anlatma, beceri geliştirme |
| 2 | Basic programlama dili-II | Anlatma, beceri geliştirme |
| 3 | Basic komutları-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 4 | Basic komutları-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 5 | Basic’de program yazımı-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 6 | Basic’de program yazımı-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 7 | Matematiksel problemlerin programları-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Matematiksel problemlerin programları-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 10 | Fiziksel problemlerin programları-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 11 | Fiziksel problemlerin programları-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 12 | Program yardımı ile problem çözme teknikleri-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 13 | Program yardımı ile problem çözme teknikleri-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 14 | Bilgisayar yazılımı-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 15 | Bilgisayar yazılımı-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Karaoğlu, B. - Sayısal Fizik, Seyir Yayıncılık, İstanbul, 2004 | |
| 2 | DeVries, P. L. - A First Course in Computational Physics, John Wiley & Sons Inc., New York, 1994 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||