|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SÜMEYRA BALCI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hızlandırıcıları çeşitlerinin anlaşılması, tıp ve endüstri alanlarındaki uygulamaları |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hızlandırıcı çeşitlerinin tanımlayabilir. |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Parçacık hızlandırıcılarının temel çalışma prensiplerini bilebilir. |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hızlandırıcıları çeşitlerinin tıp ve endüstri alanlarındaki uygulamaları bilebilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Parcacik hizlandiricilarin temel calisma prensipleri, cesitleri, tip ve endustrideki kullanimlari | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Parçaçık hızlandırıcısı tanımlanması | Ders anlatımı ve tartışma. |
2 | Sinkratron radyasyon kaynaklarının incelenmesi | Ders anlatımı ve tartışma. |
3 | Transver demet dinamiği: lineer optik | Ders anlatımı ve tartışma. |
4 | Transver demet dinamiği: lineer optik | Ders anlatımı ve tartışma. |
5 | Transver demet dinamiği: kapalı yörünge düzeltilmesi | Ders anlatımı ve tartışma. |
6 | Transver demet dinamiği: dinamik aralık | Ders anlatımı ve tartışma. |
7 | Elektron depo linki içerisinde demet dinamiğinin enerji osilasyonu | Ders anlatımı ve tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fotoinjectors | Ders anlatımı ve tartışma. |
10 | Sinkratron radyasyonu | Ders anlatımı ve tartışma. |
11 | Sinkratron depo halkası için örgü dizaynı | Ders anlatımı ve tartışma. |
12 | Nötron ve yüksek şiddetli proton kaynakları | Ders anlatımı ve tartışma. |
13 | Sinkratron radyasyon uygulama tanımlanması | Ders anlatımı ve tartışma. |
14 | Elektron hızlandırıcısının tıp ve endüstri uygulamaları | Ders anlatımı ve tartışma. |
15 | Yüksek kazançlı serbest elektron lazerleri | Ders anlatımı ve tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Accelerator physics, technology and applications, Alex Chao, Herbert O. Moser, Zhentang Zhao,2002 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |