|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FİZİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEZEN AKSÖZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Maddenin dielektrik özelliklerinin öğretilmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Elektrik dipol ve multipoller kavramlarını bilir. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Polarizasyon ve enerjiyi hesaplayabilir. |
PÇ-4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilir. PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Dielektrik sabitinin mekanik teorileri istatistiğini çözümler. |
PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Dielektrik kutuplanmanın fiziksel ve matematiksel temellerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. PÇ-9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Elektrik dipol ve multipoller, polarizasyon ve enerji, dielektrik sabitinin mekanik teorileri istatistiği, dielektrik kutuplanmanın fiziksel ve matematiksel temelleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Anlatım |
| 2 | Elektrik dipol ve multipoller | Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Elektrik dipol ve multipoller | Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Elektrik dipol ve multipoller | Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Polarizasyon ve enerji | Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Polarizasyon ve enerji | Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Polarizasyon ve enerji | Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dielektrik sabiti | Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Dielektrik sabitinin mekanik teorileri istatistiği | Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Dielektrik sabitinin mekanik teorileri istatistiği | Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Dielektrik kutuplanmanın fiziksel ve matematiksel temelleri | Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Dielektrik kutuplanmanın fiziksel ve matematiksel temelleri | Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Sunumlar | Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Sunumlar | Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Understanding the Properties of Matter, Michael de Podesta, CRC Press; 2002 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Understanding the Properties of Matter, Michael de Podesta, CRC Press; 2002. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 8 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 188 | ||