|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FİZİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAYRAM DEVİREN (bayram.deviren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çekirdek büyüklükleri ve şekilleri ile ilgili alt yapı oluşturmak. Çekirdek modelleri hakkında bilgi vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. PÇ-2 Uzmanlık alanının yanında fizik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Nükleer özellikler, nükleonlar arasındaki kuvvet, nükleer modeller, çift-Z ve çift-N'li çekirdekler ve kollektif yapı daha gerçekçi nükleer modeller. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Nükleer özellikler; Nükleer yarıçap, Çekirdeklerin kütle ve bolluğu | |
| 2 | Nükleer özellikler; Nükleer bağlanma enerjisi, | |
| 3 | Nükleer özellikler; Nükleer açısal momentum ve parite, Uygulama | |
| 4 | Nükleer özellikler; Nükleer elektromanyetik momentler ve hesaplanması | |
| 5 | Nükleer özellikler; Nükleer uyarılmış durumlar | |
| 6 | Nükleonlar arasındaki kuvvet; Döteron, Nükleon-nükleon saçılması | |
| 7 | Nükleonlar arasındaki kuvvet; Nükleer kuvvetin özellikleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nükleonlar arasındaki kuvvet; p-p ve n-n etkileşmesi, | |
| 10 | Nükleonlar arasındaki kuvvet;Değiş tokuş kuvvet modeli ve uygulamalar | |
| 11 | Nükleer modeller; Kabuk modeli | |
| 12 | Nükleer modeller; Kabuk modeli,Çift-Z ve çift-N'li çekirdekler | |
| 13 | Nükleer modeller; Kolektif model | |
| 14 | Nükleer modeller; Daha gerçekçi nükleer modeller | |
| 15 | Nükleer modeller; Daha gerçekçi nükleer modeller | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nükleer Fizik I.Cilt-1, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer, Palme yay., 2002, Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| [1] Nükleer Fizik I.Cilt-1, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer, Palme yay., 2002, Ankara [2] Nükleer Fizik II.Cilt-2, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer, Palme yay., 2002,Ankara | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 9 | 45 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 9 | 45 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 175 | ||