|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Biyoloji alanında herhangi bir konuda derinliğine bilgi taraması yapmayı öğretmek; bu nedenle de özellikle veri tabanlarından faydalanabilme yöntemlerini kavratmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bitirme tezi hazırlamadaki kavramlar, yöntemler ve teknikleri açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-14 Biyoloji alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Araştırma projesi ile ilgili bilgiye ulaşma, literatür toplama ve literatürleri değerlendirme, bağımsız olarak düşünme ve grup çalışmasına uyum sağlama | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Danışman tarafından program dahilinde bir tez konusu belirlenerek öğrenciye verilir. | Konu anlatımı, soru cevap |
| 2 | Öğrenciye tezin başlık, önsöz, özet, giriş, metin ve sonuç bölümlerinin içeriğiyle ilgili bilgi verilir. | Konu anlatımı, soru cevap |
| 3 | Öğrenciye tez yazım kuralları ve literatür tarama yöntemleri hakkında bilgi verilir.. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 4 | Yorum yapma ve tartışma yeteneğini geliştirmek amacıyla öğrenciye konu hakkında çeşitli sorular sorulur. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 5 | Yorum yapma ve tartışma yeteneğini geliştirmek amacıyla öğrenciye konu hakkında çeşitli sorular sorulur. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 6 | Yorum yapma ve tartışma yeteneğini geliştirmek amacıyla öğrenciye konu hakkında çeşitli sorular sorulur. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 7 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 10 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 11 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 12 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 13 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 14 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
| 15 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Araştırma projesi konusu ile ilgili literatürler ve internet adresleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Araştırma projesi konusu ile ilgili literatürler ve internet adresleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 14 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | 16 | 1 | 60 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 168 | ||