|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Lisans eğitimi alan öğrencilere, tarımsal faliyetler yönünden önem taşıyan çevre faktörleri ayrı ayrı ele alınarak detaylı şekilde açıklanmaya çalışılacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bitkilerin gelişmesinde etkili olan çevresel faktörleri öğrenebilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Bugün yeryüzünde bitki kültürü yapılan küçük taneli bitkiler ile sebze ve meyve tohumlarının yetiştiriciliğini öğrenebilir |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Bitkilerde fizyolojik fonksiyonlar için gerekli olan faktörleri öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Ekotoksikoloji konusunda bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tarımsal ekolojinin tanımı, Dünya besin dengesi, besin üretim yöntemleri Doğal ve Tarım Ekosistemleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tarımsal ekolojinin tanımı, Dünya besin dengesi, besin üretim yöntemleri Doğal ve Tarım Ekosistemleri | Anlatım |
| 2 | Autoekoloji (birey ekolojisi), Çevre, faktör, habitat ve ekolojik niş. | Anlatım |
| 3 | Agroekosistemlerin evrimi granokültür ve vejakültür merkezleri | Anlatım |
| 4 | Tarım ve İklim Faktörleri | Anlatım |
| 5 | Farklı ışıklanmanın morfolojik ve fizyolojik etkileri | Anlatım |
| 6 | Bitki gelişmesinde ışık faktörünün etkileri | Anlatım |
| 7 | Işıklanma süresi ve fotoperiyodizim Uzun gün bitkileri, Kısa gün bitkileri ve Nötür gün bitkileri | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bitki gelişiminde sıcaklık faktörlerinin etkileri | Anlatım |
| 10 | Isının yayılması, sıcaklık faktörü yönünden belirli günler | Anlatım |
| 11 | Radyasyon,kondüksiyon ve konveksiyon olayları | Anlatım |
| 12 | Bitkilerde fizyolojik fonksiyonlar için gerekli sıcaklıklar | Anlatım |
| 13 | Termoperiyot ve termoperiyodizm bitkilerin optimum sıcaklıklar | Anlatım |
| 14 | Düşük ve yüksek sıcaklığın bitkiler üzerinde olumsuz etkileri | Anlatım |
| 15 | Türk çiftçisinin kullandığı ekolojik terimler | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ESER, D., 1986, Tarımsal Ekoloji,, Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayınları no: 975, Ders Kitapları Yayın No:287, ANKARA. | |
| 2 | Andiç, C., 1993. Tarımsal Ekoloji. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları, No:106. Erzurum. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| 1. ESER, D., 1986, Tarımsal Ekoloji,, Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayınları no: 975, Ders Kitapları Yayın No:287, ANKARA. 2. Andiç, C., 1993. Tarımsal Ekoloji. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları, No:106. Erzurum. 3. Genç. İ. 1976. Tarla Bitkileri Ekolojisi (ders notları). Ç.Ü. Ziraat Fak.. Balcalı Adana 4. Tosun, O. ve Eser. D., 1983. Tarımsal ekoloji Ders Rotosu. A. Üniv. Zir.Fak. Teksir, No:106,95 s. Ankara. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 25 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||