|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çevre Mühendisligi uygulamalarindaki mikroorganizma gruplarının tanimlanmasi, arıtım sistemlerindeki öneminin belirtilmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çevre mikrobiyolojisi konusunda temel düzeyde bilgiye sahip olur |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Toprakta, suda ve havada bulunan mikroorganizmaları öğrenir |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Mikroorganizmaların neden olduğu madde döngülerini bilir |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mikroorganizmaların Tanıtımı: ökaryotik ve prokaryotik organizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri, -Bakteriler ve bakteri sayım yöntemleri, -Bakterilerde hareket ve besin taşınımı, -Protozoolar, Mavi-yeşil algler, Virüsler, Funguslar, -Çevresel koşulların mikroorganizmalar üzerindeki etkileri, -Mikroorganizmaların besin gereksinimleri ve büyüme kinetiği, -Atıksu arıtımında karşılaşılan mikroorganizmalar, -Suların mikrobiyolojik kontrolü | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mikrobiyolojinin esaslari (Genel mikrobiyoloji) -Laboratuar Kuralları, Cihazları ve Sterilizaston ve Dezenfeksiyon | |
| 2 | Virusler,Bakteriler -Mikroskop ve Numune alma | |
| 3 | Mavi-Yeşil Algler,Funguslar -Preparat Hazırlama ve Görüntü Yakalama | |
| 4 | -Mikroorganizmalarin beslenmesi, gelisme sartlari ve çogalmasi -Bakterilerin boyanarak incelenmesi(Basit Boyama) | |
| 5 | Mikroorganizmalarin enerji kaynaklarina bagli olarak siniflandirilmasi. -Bakterilerin boyanarak incelenmesi(Gram Boyama) | |
| 6 | Ureme isilarina gore mikroorganizmalarin siniflandirilmasi -Mikroorganizmaların Üretilmesi için Besiyerleri | |
| 7 | Birlikte yasam sekilleri -Ekim ve Kültür Yöntemleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | -Mikroorganizmalarda hareket -Çoklu Tüp Fermantasyon Yöntemi | |
| 10 | Mikroorganizmalarda madde tasinimi -Membran Filtrasyon Yöntemi | |
| 11 | Mikroorganizmalarda ureme | |
| 12 | Mikroorganizmalarda gelisme kinetigi | |
| 13 | Su mikrobiyolojisi | |
| 14 | Atiksu mikrobiyolojisi | |
| 15 | Atiksu mikrobiyolojisi | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çevre Mikrobiyolojisi, Prof.Dr. Sami Özçelik, Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Isparta, 2004 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| -Wastewater Microbiology,Gabriel Bitton, Department of Environmental Engineering Sciences University of Florida, Gainesville, Florida, 3rd Edition. -Çevre Mikrobiyolojisi, Prof.Dr. Sami Özçelik, Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Isparta, 2004. -Çevre Mikrobiyolojisi, Cemil Orgev (Ders Notu), 2003 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||