|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkiye balık faunası ve zoocoğrafik dağılımları hakkında bilgi vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye balıklarını oluşturan türlere örnekler verebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye balıklarının zoocoğrafik dağılımını açıklayabilir |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkiye balıklarının habitatlarını ve dağılımını açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkiye balık faunası tür listesi, zoocoğrafik dağılımları, ekonomik öneme sahip türler, endemik türler, nesli tehdit altındaki türler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Agnatha subfilumu genel özellikleri ve örnek türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
| 2 | Chondrichthyes (Kıkırdaklı Balıklar) Genel Özellikleri | Konu anlatımı, soru cevap |
| 3 | Chondrichthyes yaşam ortamları ve ülkemizdeki yayılışı | Konu anlatımı, soru cevap |
| 4 | Ülkemizdeki Chondrichthyes türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
| 5 | Osteichthyes (Kemikli Balıklar) Genel Özellikleri | Konu anlatımı, soru cevap |
| 6 | Kıkırdaklı ve Kemikli Balıklar Arasındaki Farklar | Konu anlatımı, soru cevap |
| 7 | Osteichthyes yaşam ortamları ve ülkemizdeki yayılışı | Konu anlatımı, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkiye’deki Acipenseridae, Clupeidae, Engraulidae familyası türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
| 10 | Türkiye’deki Salmonidae familyası türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
| 11 | Türkiye’deki Thymallidae ve Esocidae familyası türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
| 12 | Cypriniformes takımının Türkiye’deki türleri ve yayılışı | Konu anlatımı, soru cevap |
| 13 | Anguilliformes ve Belonifermes takımının Türkiye’deki türleri ve yayılışı | Konu anlatımı, soru cevap |
| 14 | Cyprinodontidae, Poecilidae familyasının Türkiye’deki türleri ve yayılışı | Konu anlatımı, soru cevap |
| 15 | Zeiformes, Perciformes, Mastacembeliformes takımının Türkiye’deki türleri ve yayılışı | Konu anlatımı, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Geldiay, R. ve Balık, S. (1996). Türkiye Tatlısu Balıkları (II. Baskı), Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fak. Yay., İzmir. | |
| 2 | Kence, A. ve Bilgin C.C. (1996) Türkiye Omurgalılar Tür Listesi. Nurol Matbaacılık, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 80 | ||