|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GENÇAY AKGÜL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ekolojinin genel prensiplerini tanıtmak, bitkilerin yaşam ortamlarını ve bu ortamların bitkilerini, tanıtmak sınıflandırmak; güncel çevre sorunlarına ilgiyi artırmak, | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ekolojinin temel kavramları öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Habitatlar ve bitkileri hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Güncel çevre problemleri hakkındaki sorunlara çözüm önerileri getirebilir |
PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Türkiye’de ve dünyadaki ekosistem çeşitliliğini kavrayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ekolojinin alt bölümleri ve diğer ilişkili olduğu disiplinler. Ekosistem, habitat ve ekolojik niş. Ekolojik döngüler. Populasyon ekolojisi, kommuniteler arası ilişkiler. Biyosfer ve özellikleri. Çevresel faktörler: su, ışık, sıcaklık, nem, basınç ve edafik faktörler. Karasal tatlı su ve deniz ekosistemleri ve özellikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çevre faktörleri ve bitkilerle olan ilişkileri | Anlatım |
| 2 | Işığın bitkiler üzerine etkileri | Anlatım |
| 3 | Sıcaklığın bitkiler üzerine etkileri | Anlatım |
| 4 | Suyun bitkiler için ekolojik önemi | Anlatım |
| 5 | Biyotik faktörler | Anlatım |
| 6 | Simbiyoz, amensalizm, mutualizm | Anlatım |
| 7 | Mikorhiza ve mikotrofi. Allelopati | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bitkilerde savunma mekanizmaları ve fitoalexinler | Anlatım |
| 10 | Biyomlar ve özelikleri | Anlatım |
| 11 | Süksesyon ve klimaks | Anlatım |
| 12 | Arktik ve alpin bitkilerin ekolojileri | Anlatım |
| 13 | Stres ve bitkilerin strese karşı geliştirdikleri stratejiler | Anlatım |
| 14 | Halofit bitkilerin ekolojisi | Anlatım |
| 15 | Bitkilerde fenotipik plastisit Fitoğrafların çizimi, üreme gücü ve üreme maliyeti | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kılınç, M., Kutbay, G. 2008. Bitki Ekolojisi. Palme yayıncılık. 432 sayfa. Ankara Akman, Y, Ketenoğlu, O, Kurt, L ve diğ. 2004. Bitki Ekolojisi. Palme yayınevi, 456 sayfa. Ankara. | |
| 2 | Akman, Y, Ketenoğlu, O, Kurt, L ve diğ. 2004. Bitki Ekolojisi. Palme yayınevi, 456 sayfa. Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kılınç, M., Kutbay, G. 2008. Bitki Ekolojisi. Palme yayıncılık. 432 sayfa. Ankara Akman, Y, Ketenoğlu, O, Kurt, L ve diğ. 2004. Bitki Ekolojisi. Palme yayınevi, 456 sayfa. Ankara. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 9 | 2 | 5 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||