|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere toksikolojinin tüm görünümlerini, bilhassa çevre toksikolojisini ve düzenleyici toksikolojiyi tanıtmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Canlı sistemlerde hasara neden olan kimyasalları ve bu etkiyi nasıl gösterdiğini açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Toksisite testlerindeki temel ilkeleri değerlendirebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | İlaç endüstrisi, adli tıp, çevre yönetimi ve akademik araştırma alanlarında toksikoloji ile ilgili çalışmaları değerlendirir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Maruz kalma, toksik etki çeşitleri, doz-cevap, toksisite çeşitleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toksikolojinin altyapısı ve ilkeleri, emilme, dağılma, salınım ve metabolizma, toksik ajanlar, metaller, pestisitler, karsinojenez, mutajenez, gelişim ve üreme toksikolojisi, risk değerlendirme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Toksikolojinin altyapısı ve ilkeleri | Anlatım |
| 2 | Emilme, dağılma, salınım ve metabolizma | Anlatım |
| 3 | Toksik ajanlar ve ksenobiyotikler | Anlatım |
| 4 | Bazı metaller ve diğer inorganik kirleticilerin toksik etkileri | Anlatım |
| 5 | Karsinojenez | Anlatım |
| 6 | Mutajenez ve teratogenik etki | Anlatım |
| 7 | Organik kirleticiler ve toksik etkileri | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çevre toksikolojisi | Anlatım |
| 10 | Aşılarda toksisite | Anlatım |
| 11 | İlaç toksisitesi | Anlatım |
| 12 | Gıda toksikolojisi-I | Anlatım |
| 13 | Gıda toksikolojisi-II | Anlatım |
| 14 | Risk değerlendirme | Anlatım |
| 15 | Öğrenci sunumu | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | John Timbrell 2002; Introduction to Toxicology, 3rd Edition. Taylor and Francis Publishing. ISBN 0-415-247-632. | |
| 2 | Nevin Vural, 1996. Toksikoloji Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Nevin Vural, 1996. Toksikoloji Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara. John Timbrell 2002; Introduction to Toxicology, 3rd Edition. Taylor and Francis Publishing. ISBN 0-415-247-632. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 10 | 2 | 5 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 5 | 6 | 5 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||