|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GENÇAY AKGÜL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ülkemizde yetiştiriciliğin giderek arttığı organik tarım konusunda öğrenciyi bilinçlendirmek, yetiştiriciliğini öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci organik tarım kavramını, organik tarımla yetiştirilme esaslarını ve yöntemi konusunu öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Dersi alan öğrenci, istediği takdirde organik tarım konusunda çalışmalara devam edebilir ve organik tarımla yetiştiricilik yapacak ve üreticilere bilgi aktarabilecek düzeye gelebilir. |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | Organik ürünlerin hasadını, sınıflandırılmasını, paketlenmesini ve muhafazasını öğrenebilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Organik tarımın zayıf ve güçlü yönleri hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Organik tarımla yetiştiriciliğin prensipleri, diğer tarım kollarından farkları, Organik tarımın Dünya’da ve ülkemizdeki durumu | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Organik tarım kavramı, Organik tarımla yetiştiriciliğin prensipleri, diğer tarım kollarından farkları | Anlatım |
| 2 | Organik tarımın Dünya’da ve ülkemizdeki durumu | Anlatım |
| 3 | Organik tarımda kullanılan organik madde ve besin maddesi kaynakları (Bitkisel atıklar, yeşil gübreler, mikroorganizmalar, kompost hazırlama) | Anlatım |
| 4 | Organik tarımda yetiştirme teknikleri (Yer seçimi, Toprak işleme, Toprak verimliliğinin artırılması, Toprak verimliliğinin korunması) | Anlatım |
| 5 | Organik tarımda ekim nöbeti ve ekim nöbeti plânları (Temel prensipler, sebze ve meyve türlerine uygun ekim nöbeti örnekleri) | Anlatım |
| 6 | Organik tarımda ekim nöbeti ve ekim nöbeti plânları (Temel prensipler, sebze ve meyve türlerine uygun ekim nöbeti örnekleri) | Anlatım |
| 7 | Organik bahçe tarımında tarımsal savaş (Temel esaslar, Pasif korunma yöntemleri | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Organik bahçe tarımında tarımsal savaş ( toprak sağlığı, ekim nöbeti, dayanıklı çeşit, karışık ekim, gübreleme, yabancı otlar) | Anlatım |
| 10 | Organik ürünlerin hasadı, sınıflandırılması, paketlenmesi ve muhafazası | Anlatım |
| 11 | Organik Ürünlerin Pazarlanması | Anlatım |
| 12 | Organik üretimin denetlenmesi | Anlatım |
| 13 | Organik üretimin kontrol ve sertifikasyonu | Anlatım |
| 14 | Organik Tarımda Mücadele | Anlatım |
| 15 | Organik tarımın sorunlarını tartışma | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Er, ,C., Başalma, D., 2008. Organik tarımdaki gelişmeler, Nobel yayın dağıtım, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Er, C., Başalma, D., 2008. Organik tarımdaki gelişmeler, Nobel yayın dağıtım, Ankara. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 25 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 6 | 2 | 5 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 4 | 5 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 2 | 5 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||