|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Hayvanların yeryüzündeki dağılımlarını anlamak, dağılış alanları ile canlı topluluklarının ilişkilerini anlamak, Hayvanların bir alanda bulunma nedenlerini araştırmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hayvanların dağılışları hakkında mevcut teorileri öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hayvanların dağılışına neden olan faktörleri öğrenir |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Zoocoğrafik bölgeleri ve özelliklerini öğrenir. |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Hayvanların yayılışına etki eden faktörleri analiz eder. |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hayvanları etkileyen canlı ve cansız etmenler Ekosistem kavramı Biyom, biyom tipleri ve hayvan toplulukları I: Tundra, Taiga, Silvea, Hylea, Sklerea | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hayvanları etkileyen canlı ve cansız etmenler Bozkırlar, Çöller ve sucul biyomlar Hayvanlarda yayılış şekilleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 2 | Ekosistem kavramı | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 3 | Biyom, biyom tipleri ve hayvan toplulukları I: | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 4 | Tundra, Taiga, Silvea, Hylea, Sklerea | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 5 | Biyom, biyom tipleri ve hayvan toplulukları II: | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 6 | Hayvan coğrafyasının faunistik ve jeolojik durumu | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 7 | Karaların zoocoğrafik bölgeleri I: Holoarktik bölge | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Karaların zoocoğrafik bölgeleri II: Neotropik bölge Notogea bölgesi Etiyopya- orientalis bölgeleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 10 | Geçit bölgeleri ve karasal sınırlar | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 11 | Denizlerin hayvan coğrafyası | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 12 | Hayvan göçleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 13 | Hayvanlar ve insanlar arasındaki ilişkiler | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 14 | Türkiye Zoocoğrafyası | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 15 | Genel Değerlendirme | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Efe, Recep, Biyocoğrafya, MKM Yay, Bursa 2010 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Efe, Recep, Biyocoğrafya, MKM Yay, Bursa 2010 Demirsoy, A. (2002). Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||