|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜBEYDE KUMBIÇAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sucul ekosistem içerisinde balıkların yeri, tür içi ve türler arası etkileşim, abiyotik ve biyotik çevresel etkenlere uyum ve balıkların yaşam döngüsünün anlatılması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1 Giriş: Amaç, kapsam ve temel tanımların anlatımı, Kaynaklara ulaşım 2 Balıklarda yaşam şekilleri ve sucul ekosistemlerdeki yayılışları 3 Deniz, Tatlısu ve Özel ekosistemler 4 Balıkların abiyotik çevresel etkenlere uyumu 5 Akıntı tipleri ve balıkların uyumu 6 Balıklarda türiçi ve türlerarası biyotik ilişkiler 7 Balıkların diğer organizmalarla ilişkileri 8 Arasınav 9 Balıkların diğer organizmalarla ilişkileri (Devam) 10 Balıkların bakteriler, virüsler ve diğer hayvansal organizmalar ile ilişkisi 11 Balıkların yaşam döngüsü, Üreme ve gelişme, boy-ağırlık ve yaş ilişkisi 12 Balıklarda göç; yumurtlama, beslenme, kışlama göçleri 13 Balıklarda beslenme ve besin ilişkisi 14 Balıkçılık yöntemlerindeki temel ilkeler, İnsan yaşamında balıkçılığın önemi 15 Değerlendirme ve tartışma 16 Dönem Sonu Sınavı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Arazi çalışmaları ile ilgili teorik bilgiler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 2 | Arazi çalışmaları ile ilgili teorik bilgiler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 3 | Arazi çalışmaları ile ilgili teorik bilgiler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 4 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 5 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 6 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 7 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 10 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 11 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 12 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 13 | Araziden toplanan materyallerin değerlendirilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 14 | Araziden toplanan materyallerin değerlendirilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 15 | Araziden toplanan materyallerin değerlendirilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Biyoloji Laboratuvarı ve Arazi Uygulamaları:Canlılar, Ekololoji, Doğayı koruma | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Nicolsky G.V.,1963 The Ecology of Fishes, Acedemic Press, London and New York | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 79 | ||