|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP KARA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Canlıların gelişiminde ve yayılışında etkili olan iklimle ilgili temel bilgileri vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye’de sıcaklık, nem, yağışlar; Türkiye iklimlerinin sınıflandırılması, biyoiklim tipleri ve bunlarla ilgili uygulamaları analiz eder. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkiye’de sıcaklık, nem, yağışlar; Türkiye iklimlerinin sınıflandırılması, biyoiklim tipleri ve bunlarla ilgili uygulamalar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Atmosfer ve özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 2 | İklim oluşumunu etkileyen faktörler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Hava kütleleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Coğrafik etkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 5 | İklimsel elemanlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Sıcaklık | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Radyasyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yağışlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Yağış rejimi Türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Atmosfer basıncı ve rüzgarlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Buharlaşma ve nem | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 13 | İklim tipleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Türkiye'nin iklim tipleri sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 15 | İklim diyagramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Koçman, A. (1993). Türkiye İklimi. Ege Üniv. Yayın No: 72, İzmir. | |
| 2 | Akman, Y. (1990). İklim ve Biyoiklim, Palme yayın, Ankara Dönmez,Y. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Akman, Y. (1990). İklim ve Biyoiklim, Palme yayın, Ankara Dönmez,Y. (1984). Umumi Klimatoloji ve İklim Çalışmaları. İstanbul Üniv. Yayın No:2506. Koçman, A. (1993). Türkiye İklimi. Ege Üniv. Yayın No: 72, İzmir. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||