|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere su bilimi ve su bitkileri ile ilgili temel kavramların verilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İlgili alanda temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İlgili alanda patik çalışmalar yapabilir |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Analitik metodlarla problemleri çözebilir |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İlgili alanda basit problemleri çözebilir |
PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Giriş; tanımlamalar; suların ve su bitkilerinin sınıflandırlması; Akarsular (Lotik Biotoplar);Akarsularda etkin çevre etmenleri ; Akarsuların alg ekolojisi ;Durgun sular (Lentik Biotoplar);Göllerin genel özellikleri ;Durgun suların alg ekolojisi;Durgun sulardaki bitkilerin sınıflandırılması;Durgun suların makroskopik algleri;Sekonder su bitkileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş; tanımlamalar | Anlatım |
| 2 | suların ve su bitkilerinin sınıflandırlması | Anlatım |
| 3 | Akarsular (Lotik Biotoplar) | Anlatım |
| 4 | Akarsularda etkin çevre etmenleri | Anlatım |
| 5 | Akarsuların alg ekolojisi | Anlatım |
| 6 | Durgun sular (Lentik Biotoplar) | Anlatım |
| 7 | Göllerin genel özellikleri | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Durgun suların alg ekolojisi | Anlatım |
| 10 | Durgun sulardaki bitkilerin sınıflandırılması | Anlatım |
| 11 | Durgun suların makroskopik algleri | Anlatım |
| 12 | Sekonder su bitkileri: Çiçeksiz bitkiler | Anlatım |
| 13 | Sekonder su bitkileri: Çiçekli bitkiler | Anlatım |
| 14 | Sekonder su bitkileri: Çiçekli bitkiler | Anlatım |
| 15 | Mazeret sınavı | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ders kitabı: 1.Hidrobotanik (Su Bitkileri) (H. Güner, 1985, Ege Üniversitesi yayınları) 2. Aquatic plants in Britain and Ireland (C. D. Preston, J. M. Croft, 1997, Harley Books, Essex, England). | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı: Hidrobotanik (Su Bitkileri) (H. Güner, 1985, Ege Üniversitesi yayınları) Yardımcı kaynaklar: Aquatic plants in Britain and Ireland (C. D. Preston, J. M. Croft, 1997, Harley Books, Essex, England). | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||