|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bağışıklık sistem oluşmasında görev alan hücre ve dokuların yapıları faaliyetleri oluşumları ve Bağışıklık sistemimizin hücresel düzeyde mekanizmasının öğretilmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bağışıklık sistemi ve özelliklerini öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Virüs, parazit ve bakteri enfeksiyonuna karşı oluşan bağışıklık sistemini ve mekanizmalarını öğrenir |
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Neden immünobiyoloji, Doğuştan ve Kazanılmış bağışıklık . Bağışıklıkta görev alan esas ve yardımcı hücrelerimiz . Bağışıklıkta görev alan dokularımız . Antijenler . İmmonoglubulinler . Antijen antikor ilişkileri . B lenfositleriolgunlaşması,aktivasyonu ve farklılaşması . T lenfositlerin olgunlaşması,aktivasyonu ve tfarklılaşması . T hücresi reseptörleri, Doku uygunlık antijenleri . Sitokinler, konplemanlar . Humoral ve hücresel bağışıklık . Hipersensitivite reaksiyonları, Aşılar . Çeşitli etkenlere karşı immün cevaplar . Otoimmünite, doku transplantasyonu | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ara Sınav | |
| 2 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| 1Immünology J.Kuby,1997,Örd Ed. W.H.Freeman&Company #2Principles of Cellularand Molcular Immunology J.M.Austyn& K.J. Wood, 1993, Oxford Unıversity Press #3 Cellular and Molecular Immünology A.K.Abbas, A.H. Licchtman, J.S.Pober,1994, 2 nd Ed.,W.B. Sauınders Company #4 Immunulogy I.Roitt, J. Brostoff, D.Male, 1996, 4 th Ed. Mosby #5 Klinik hematoloji ve İmmünoloji E.Müftüoğlu, 2.Baskı, 1998 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||