|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı öğrencilere zararlılarla savaşta biolojik savaşın önemini ve bu savaşta yararlanılan yöntemleri öğreterek, bu alanda iş yaşamlarına hazırlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu ders zararlılarla mücadelede biyolojik mücadelenin önemi ve nasıl yapıldığının öğretilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Zararlılara Karşı Savaşın İlkeleri: Doğal denge, Ekonomik savaş seviyesi, Ekonomik zarar eşiği, Maliyet/potansiyel yarar oranı, Önceden tahmin ve uyarı; Zararlılara Karşı Savaş yöntemleri: Kültürel önlemler, Mekaniksel savaş, Fiziksel savaş, Kimyasal savaş, Karantina önlemleri, Biyoteknik yöntemler; Biyolojik Savaş: Biyolojik savaşın avantajları, Doğal düşmanlarda aranılan özellikler, Doğal düşmanların etkinliğini etkileyen faktörler, Zararlılara karşı biyolojik savaş yöntemleri, Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; Mikrobiyal savaş, Mikroorganizma toksinleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Zararlılara Karşı Savaşın İlkeleri: Doğal denge, Ekonomik savaş seviyesi, Ekonomik zarar eşiği | |
| 2 | Maliyet/potansiyel yarar oranı, Önceden tahmin ve uyarı | |
| 3 | Zararlılara Karşı Şavaş yöntemleri: Kültürel önlemler,Mekaniksel savaş, Fiziksel savaş | |
| 4 | Kimyasal savaş, Karantina önlemleri, | |
| 5 | Biyoteknik yöntemler; Biyolojik Savaş: Biyolojik savaşın avantajları | |
| 6 | Doğal düşmanlarda aranılan özellikler, Doğal düşmanların etkinliğini etkileyen faktörler | |
| 7 | Zararlılara karşı biyolojik savaş yöntemleri, | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; | |
| 10 | Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; | |
| 11 | Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; | |
| 12 | Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; | |
| 13 | Mikrobiyal savaş, | |
| 14 | Mikroorganizma toksinleri. | |
| 15 | Mikroorganizma toksinleri. | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kılıç, A. Y. (2004), Biyolojik Mücadale ders notları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kılıç, A. Y. (2004), Biyolojik Mücadale ders notları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||