|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERDOĞAN ÇİÇEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sulak alanın tanım ve özelliklerini öğretmek Sulak alanlarının sınıflandırılması ve bundaki kriterleri kavratmak Sulak alanların biyolojik, ekolojik ve ekonomik önemini öğretmek Alanların korunmasının önemini öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İlgili alanlarda deneysel çalışmalar yapabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | İlgili alanlarda temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | 3. Analitik yöntemlerle problemleri çözebilir |
PÇ- |
|
| DÖÇ-4 | İlgili alanlarda pekçok bilgiyi uygulayabilir |
PÇ- |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sulak alan nedir? Farklı tanımların ele alınması Sulak alanla ilgili terimler Oluşumlarına göre sulak alanların sınıflandırılması Sulak alanların öğeleri, Ekolojik denge ve biyoçeşitlilik Ülkemizin önemli sulak alanları: Trakya Bölgesi (Gala Gölü ve Meriç Deltası) Ülkemizin önemli sulak alanları: Marmara Bölgesi(Sapanca, İznik ve Uluabat gölleri) Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi (Işıklı Gölü ve Marmara gölleri) arasınav Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi( Menderes Deltası) Ülkemizin önemli sulak alanları: Akdeniz Bölgesi (Göksu, Seyhan ve Ceyhan deltaları Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi (Acıgöl, Burdur, Gölhisar, Eğirdir ve Kovada gölleri) Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi(Eber, Akşehir, Beyşehir ve Suğla gölleri, Tuz Gölü ve Aksaray havzası, Sultansazlığı) Ülkemizin önemli sulak alanları: Sarıkum, Kızılırmak ve Yeşilırmak deltaları, Ülkemizin önemli sulak alanları: Doğu Anadolu ve Van Gölü havzası Sulak alanların ekonomik önemi, Alanların karşılaştırılması ve Sulak alanların ekolojik önemi Dönem Sonu Sınavı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sulak alan nedir? Farklı tanımların ele alınması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 2 | Sulak alanla ilgili terimler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 3 | Oluşumlarına göre sulak alanların sınıflandırılması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 4 | Sulak alanların öğeleri, Ekolojik denge ve biyoçeşitlilik | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 5 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Trakya Bölgesi (Gala Gölü ve Meriç Deltası) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 6 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Marmara Bölgesi(Sapanca, İznik ve Uluabat gölleri) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 7 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi (Işıklı Gölü ve Marmara gölleri) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi( Menderes Deltası) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 10 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Akdeniz Bölgesi (Göksu, Seyhan ve Ceyhan deltaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 11 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi (Acıgöl, Burdur, Gölhisar, Eğirdir ve Kovada gölleri) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 12 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi(Eber, Akşehir, Beyşehir ve Suğla gölleri, Tuz Gölü ve Aksaray havzası, Sultansazlığı) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 13 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Sarıkum, Kızılırmak ve Yeşilırmak deltaları, | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 14 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Doğu Anadolu ve Van Gölü havzası Sulak alanların ekonomik önemi, | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 15 | Alanların karşılaştırılması ve Sulak alanların ekolojik önemi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türkiye’nin Sulak Alanları. T. Ç. V. Yay. 398 s., Ankara. Anonim, 2002. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Türkiye’nin Sulak Alanları. T. Ç. V. Yay. 398 s., Ankara. Anonim, 2002. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||