|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Genel sistematik kuralları kavratmak ve Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida ve Mollusca şubelerinin üreme, boşaltım, dolaşım, sindirim vb biyolojik özellikleri hakkında bilgi vermek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türlerin isimlendirilmesinde uyulacak kuralları öğrenir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida, Mollusca, Arthropoda ve Echinodermata şubelerinin üreme, dolaşım, boşaltım, sindirim, iskelet, kas, hareket vb. sistem özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Omurgasız hayvan şubelerin biyolojik, ekolojik ve ekonomik önemlerini tartışır. |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hayvan sistematiği ve sistematiğin kuralları, Omurgasız hayvanlar, Protozoa kültürünün hazırlanması ve incelenmesi, Regnum: Protista, Phylum: Porifera, Phylum: Cnideria, Phylum: Platyhelminthes. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hayvan sistematiği ve sistematiğin kuralları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 2 | Omurgasız hayvanlar | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 3 | Protozoa kültürünün hazırlanması ve incelenmesi | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 4 | Regnum: Protista | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 5 | Phylum: Porifera | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 6 | Phylum: Cnideria | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 7 | Phylum: Platyhelminthes | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Phylum: Nematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 10 | Phylum: Annelida | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 11 | Phylum: Mollusca | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 12 | Phylum: Arthropoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 13 | Phylum: Arthropoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 14 | Phylum: Echinodermata | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 15 | Genel tekrar | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Omurgasızlar Biyolojisi, Jan A. Pechenik, 6.Baskıdan Çeviri, Nobel yayınları, 2010 | |
| 2 | Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Selahattin Salman, Palme Yayıncılık, Ankara2009 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||