|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HALİL İBRAHİM OĞUZ (hioguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Toprak yapısı, bünyesi, toprağın suyu, havası, mineral madde içeriği, organik madde içeriği, ısı, ışık, nem, hava/su hareketleri incelenmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Toprak oluşumuna etki eden faktörleri öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Toprak ekosistemini oluşturan öğelerin özelliklerini kavrayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Toprak organizmaları hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Toprak toksikolojisi konusunda bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toprak Ekosisteminin yapısı ve toprak organizmaları: Mikrobiata: Alg, Protozoa, Mantar, Bakteri Mezobiota: Daha büyük canlılar Makrobiota: Solucan, yumuşakçalar Magafauna: Omurgalılar. Toprak Ekosisteminin ögeleri: Canlı (Biyotik): Üreticiler- Tüketiciler- Ayrıştırıcılar. Toprak oluşumu:Topografya-İklim-Vejetasyon-Biyolojik oluşum-Zaman | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Toprak, toprağı oluşturan etmenler | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 2 | Toprak strüktürü, toprak tekstürü | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 3 | Toprak ekosistemini oluşturan faktörler | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 4 | Toprak ekosistemi ve organizmalar | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 5 | Toprak sınıfları | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 6 | Toprağın organik ve inorganik içeriği | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 7 | Toprak kirliliği ve kirliliğe sebep olan etmenler | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toprakta detritus besin zinciri | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 10 | Madde döngüleri | Anlatım |
| 11 | Toprak algleri ve ekolojik işlevleri | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 12 | Enzimler özellikleri ve topraktaki işlevleri | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 13 | Toprakta organik madde ayrışması ve Karbon döngüsü | Anlatım |
| 14 | Toprak florası ve faunası | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 15 | Türkiye toprakları ve erezyon | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kılınç, M., Kutbay, H.G. 2008. Bitki EkolojisiPalme Yayıncılık, Ankara | |
| 2 | Parlak, H., Arslan, Ö.Ç., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları,No:79 Bornova, İzmir. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kılınç, M., Kutbay, H.G. 2008. Bitki EkolojisiPalme Yayıncılık, Ankara. Parlak, H., Arslan, Ö.Ç., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları,No:79 Bornova, İzmir. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 25 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 3 | 6 | 18 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 172 | ||