|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Örümceklerde karyotip ve idiogram hazırlanmasına ilişkin metod ve becerilerin kazandırılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karyotip çalışmalarının basamakları sayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Örümceklerin karyotip özelliklerini diğer canlılarla karşılaştırabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Örümceklerin sınıflandırılmasını yapabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Örümceklerde mitoz ve mayoz bölünmeye ait kromozom preparatlarının hazırlanması, karyotip yapılması, idiogram yapılması, mayoz bölünme evrelerinin saptanması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Örümceklerin sınıflandırılması ile ilgili genel kavramlar | Anlatım |
| 2 | Karyotip hazırlama ile ilgili genel kavramlar | Anlatım |
| 3 | İdiogram hazırlama ile ilgili genel kavramlar | Anlatım |
| 4 | Omurgasız hayvanlarda kromozom preparatı hazırlama metotları | Anlatım |
| 5 | Örümceklerde kromozom preparatı hazırlama metotları | Anlatım |
| 6 | Haplojin örümceklerde kromozom preparatı yapma | Anlatım |
| 7 | Entelejin örümceklerde kromozom preparatı hazırlama | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Örümceklerde mitoz bölünme evrelerinin incelenmesi | Anlatım |
| 10 | Örümcekler mayoz bölünme evrelerinin incelenmesi | Anlatım |
| 11 | Haplojin örümceklerde karyotip ve idiogram yapma | Anlatım |
| 12 | Entelejin örümceklerde karyotip ve idiogram yapma | Anlatım |
| 13 | Haplojin ve entelejin örümceklerin karyotiplerinin karşılaştırılması | Anlatım |
| 14 | Haplojin ve entelejin örümceklerin mitoz bölünme evrelerinin karşılaştırılması | Anlatım |
| 15 | Haplojin ve entelejin örümceklerin mayoz bölünme evrelerinin karşılaştırılması | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | JOHN B. 1990: Meiosis. 3rd ed. Cambridge University Press, Cambridge, 396 pp. | |
| 2 | KING M. 1993: Species Evolution: The Role of Chromosome Change. Cambridge University Press, Cambridge, 337 pp. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| JOHN B. 1990: Meiosis. 3rd ed. Cambridge University Press, Cambridge, 396 pp. KING M. 1993: Species Evolution: The Role of Chromosome Change. Cambridge University Press, Cambridge, 337 pp. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||