|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İstatistiksel yöntemlerin biyoloji ile ilgili alanlarda kullanım şekilleri ve yorumlanmasının öğretilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İstatistiksel kavramları tanımlayabilir |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | İstatictiksel analiz yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bilimsel çalışmalarda istatistiksel programları kullanabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Araştırma konusuna göre uygulanacak istatistiksel yöntemin belirlenmesi, yöntemin uygulanması ve analiz edilmesi. Hazır paket programlardan yararlanılarak gerekli istatistiklerin hesaplanması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Verilerin toplanması ve örnekleme | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 2 | Merkez ölçüleri, dağılım ölçüleri | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 3 | Verilerin sınıflandırılması, sınıflandırılmış verilerin ortalama ve varyansı | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 4 | Varyans, standart sapma ve standart hata | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 5 | Khi kare, kombinasyon, permutasyon | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 6 | Binomial dağılım | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 7 | Normal dağılım, normal dağılım tablolarının kullanılması | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Binomialin normale yaklaşımı | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 10 | Veri analizinde kullanılan genel prensipler: Güven aralığı ve Hipotez testleriyle tek örneklem tahmini | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 11 | Veri analizinde kullanılan genel prensipler: Güven aralığı ve Hipotez testleriyle iki örneklem tahmini | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 12 | Varyans analizi (tek ve çift yönlü varyans analizi) | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 13 | Korelasyon ve regrasyon | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 14 | Deney tasarımı | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 15 | Bazı seçilmiş konular ve uygulamaları | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kaya, T., (2004) İstatistik | |
| 2 | Kan İ., Biyoistatistik Nobel Yayın Dağıtım. (2006) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Kitap, Bilgisayar, İstatistiksel Paket Programlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 10 | 1 | 10 |
| 6.Seminer | 11 | 1 | 10 |
| 7.Performans Ödevi | 12 | 1 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 176 | ||