|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GENÇAY AKGÜL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çevre eğitimi bakımından bilinçlendirmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Botanik bahçelerini tanır. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Botanik bahçelerinin çeşitlerini öğrenir. |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çevre eğitimini öğrenir. |
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Botanik bahçelerinin korunmasının önemini öğrenir. |
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Botanik bahçesi nedir Bitkilerin karakteristik özellikleri Çevre Yaşadığımız çevrenin genel karakteristikleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Botanik bahçesi nedir | |
| 2 | Bitkilerin karakteristik özellikleri | |
| 3 | Bitkilerin karakteristik özellikleri | |
| 4 | Çevre | |
| 5 | Çevre | |
| 6 | Yaşadığımız çevrenin genel karakteristikleri | |
| 7 | Yaşadığımız çevrenin genel karakteristikleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çevre sorunlarına yönelik çalışmalar | |
| 10 | Çevre sorunlarına yönelik çalışmalar | |
| 11 | Çevre sorunlarına yönelik çözümler | |
| 12 | Çevre sorunlarına yönelik çözümler | |
| 13 | Çevre sorunlarına yönelik çözümler | |
| 14 | Çevreyle ilgili bilinçlendirme | |
| 15 | Çevreyle ilgili bilinçlendirme | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Y A LTIRIK, F., Canlı ve Kurutulmuş Bitki Müzeleri (Arboretum, Botanik Bahçesi, Herbaryum), 1969. | |
| 2 | ÇOLA K , H., A., Ormanda Doğa Koruma, Milli Parklar Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü, Ankara, 2001. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| WATER TREATMENT PLANT DESIGN: by E. E. Baruth, 1997. McGraw-Hill Companies., London | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||