|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mantar zehirlenmesi, mantar zehirlenme sendromu ve zehirli mantarların teşhisi konularında bilgilendirmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mikoloji bilimini ve sistematik kategorileri bilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-6 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Taksonomide kullanılan karakterleri bilir |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | Mantar sistematiğini bilir |
PÇ- |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bir Bilim Olarak Mikoloji’ ye Giriş Fungusların Mikroorganizmalar Arasında ve Sınıflandırmadaki Yeri Mantar zehirlenmesi nedir? Zehirlenme sendromları muskarin sendromu A manita sendromu Coprinus sendromu Phalloides sendromu, Orellanus sendromu, pantherin sendromu, Psilocybin sendromu Çiğ mantar sendromu, Paxillus sendromu Zehirli mantarların teşhisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Fungal Aleme genel bakış | |
| 2 | Mantarların Sitolojik, Morfolojik, Fizyolojik ve ekolojik özellikleri | |
| 3 | Fungusların taksonomik yeri | |
| 4 | Fugusların sınıflandırılması | |
| 5 | Gymnomycota bölümü | |
| 6 | Gymnocota bölümüne ait taksonalrın tanıtımı | |
| 7 | Mastigomycota bölümü | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mastigomycota bölümüne bağlı taksonların tanıtımı | |
| 10 | Amastigomycota bölümü ve bağlı taksonların tanıtımı | |
| 11 | Fungal Fizyoloji | |
| 12 | Fungal Fizyoloji | |
| 13 | Fungal Ekoloji | |
| 14 | Fungal Ekoloji | |
| 15 | Funguslardan faydalanma olanakları. | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Zekeriya Altuner, Tohumsuz Bitkiler Sistematigi, Gaziosmanpasa Üniversitesi Yayını, 1998 Döken, M. T. ve Demirci, E. , 1991, Mikoloji I, A. Ü. Yayın No:681, A. Ü. Ziraat Fak. Ofset Tesisi, Erzurum, 77 s. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||