|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Anadolu’nun en eski kültürleri ve topluluklarını tanıtmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eskiçağ kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eskiçağ toplumları ve günümüz toplumlarının farklılıklarını gösterebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eskiçağda meydana gelen sorunları açıklayabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eskiçağ Anadolu Coğrafyasında Yaşayan Kavim ve Devletlerin Siyasi Tarih ve Kültürleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Geç Hitit Beylikleri Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 2 | Geç Hitit Beylikleri Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 3 | Frigler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 4 | Frigler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Urartular | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Urartular | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 7 | Lidyalılar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İskit ve Kimmerler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 10 | İskit ve Kimmerler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 11 | Helenistik Dönem | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 12 | Anadolu Uygarlıklarının Sosyo -Ekonomik Hayatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | Anadolu Uygarlıklarının Sosyo -Ekonomik Hayatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 14 | Anadolu Uygarlıklarının Sosyo -Ekonomik Hayatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1- Amelıe Kurht(1995),The Ancıent Near East c.3000-330 Bc Volume I, Routledge,London. | |
| 2 | 2- Ekrem Akurgal (2007), Anadolu Uygarlıkları, Net Turistik ayayınları, İstanbul. | |
| 3 | 3- Ekrem Akurgal (2008) Anadolu Kültür Tarihi, Tübitak Yayınları, Ankara. | |
| 4 | 4-Bülent İplikçioğlu (2000), Eskiçağ Tarihi’nin Ana Hatları, Bilim Teknik Yayınevi, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Harita | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||