|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste son dönemlerde ortaya çıkan ve klasik kamu yönetimi yaklaşımlarına alternatif oluşturan yeni yöntemlerin temel özellikleri üzerinde durulmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kamu yönetimi disiplinin kökenlerinde yer alan faktörleri tanımlayabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-4 Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Kamu yönetimi ve işletme yönetimi arasındaki ilişkileri değerlendirebilir. |
PÇ-4 Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Kamu yönetimi alanındaki yeni eğilimleri eleştirel bir açıdan değerlendirebilir. |
PÇ-4 Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste, yeni kamu yönetimi yaklaşımlarının neler olduğu ve temel özellikleri üzerinde durulmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kamu Yönetiminin tanımı, amacı ve kapsamı | Anlatım, Tartışma |
| 2 | Kamu yönetiminde geleneksel yaklaşımlar | Anlatım, Tartışma |
| 3 | Kamu yönetiminin örgütsel boyutu | Anlatım, Tartışma |
| 4 | Kamu yönetimi ve bürokrasi | Anlatım, Tartışma |
| 5 | Kamu yönetiminde geleneksel yaklaşımların eleştirisi | Anlatım, Tartışma |
| 6 | Kamu yönetiminde yeni yaklaşımları ortaya çıkaran gelişmeler ve bunların tartışılması | Anlatım |
| 7 | Yeni Kamu İşletmeciliği | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yönetişim | Anlatım, Sunuş |
| 10 | Kamu yönetiminde bilgi teknolojileri kullanımı ve e-devlet | Anlatım |
| 11 | Yeni Kamu Hizmeti | Anlatım |
| 12 | Kamu yönetiminde stratejik planlama | Anlatım |
| 13 | Kamu yönetiminde kalite | Anlatım, Sunuş |
| 14 | Kamu yönetiminde yeni eğilimler | Anlatım |
| 15 | Öğrenci sunuşları | Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Seçkin Yayınevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, ilgili makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 15 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||