| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Tüketici davranışı kavramını açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Tüketici davranışını etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 |
Tüketici satınalma karar sürecini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 |
Tüketici davranışının özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bu ders, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, tüketici davranışı genel modeli, tüketici davranışını etkileyen faktörler ve tüketici satın alma karar süreci konularını içermektedir. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri. |
Anlatım, soru-cevap. |
| 2 |
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi. |
Anlatım, tartışma. |
| 3 |
Tüketici Davranışı Genel Modeli. |
Anlatım,soru-cevap. |
| 4 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
| 5 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
| 6 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
| 7 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Demografik Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
| 10 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
| 11 |
Tüketici Satın Alma Karar Süreci. |
Anlatım, soru-cevap. |
| 12 |
Tüketici Satın Alma Karar Süreci. |
Anlatım, soru-cevap. |
| 13 |
Öğrenci sunumları. |
Sunum. |
| 14 |
Öğrenci sunumları. |
Sunum. |
| 15 |
Öğrenci sunumları. |
Sunum. |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
ODABAŞI, Yavuz ve Gülfidan Barış, (2003), Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat Yayınları, İkinci Basım. |
| 2 |
DURMAZ, Yakup, (2008), Tüketici Davranışı, Ankara: Detay Yayıncılık. |
| 3 |
Odabaşı, Yavuz, (2001), Tüketim Kültürü İstanbul: Sistem Yayıncılık. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. |