|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mühendislik problemlerinin modellenmesi sonucunda ortaya çıkan, lineer ve lineer olmayan cebirsel denklemler, diferansiyel ve kısmı diferansiyel denklemler gibi denklemleri çözmek için uygun analitik yöntemleri bulup kullanma, bu denklemleri çözmek için sayısal yöntemlere gereksinim duyulduğu durumlarda, uygun sayısal yöntemleri bulma ve uygulama, bu yöntemleri uygulamak için bilgisayar programları yazma veya hazır paket programları kullanma, model sonuçlarıyla deneysel sonuçlar arasındaki farkları ve nedenlerini belirleme ve bunları yorumlama konularındaki becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mühendislik matematiği tekniklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mühendisliğe dayalı matematiksel problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kazandıkları matematik becerilerini mesleki problemlere uygulayabilir. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeofizikte vektör alanları. Vektör cebiri. Çok katlı integraller. Vektör alanların eğriler ve yüzeyler üzerinde integrali. İntegral teoremleri. Matris cebiri. Ters matris. Öz değerleri, öz vektörleri, kompleks analiz. İntegral dönüşümleri. Jeofiziksel kuramdan uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Birinci ve ikinci dereceden adi diferansiyel denklemler | Konu anlatımı ve problem çözme |
2 | Matematiksel fizikte kısmi diferansiyel denklemler | Konu anlatımı ve problem çözme |
3 | Matematiksel fizikte kısmi diferansiyel denklemler | Problem çözme yöntemi |
4 | Matematiksel fizikte kısmi diferansiyel denklemler | Problem çözme yöntemi |
5 | Laplace dönüşümü | Problem çözme yöntemi |
6 | Vektörel analizi, gradyan, diverjans, rotasyon | Problem çözme yöntemi |
7 | Vektörel analizi, gradyan, diverjans, rotasyon | Problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fourier serisi ile ısı ve dalga denklemlerinin çözümü | Problem çözme yöntemi |
10 | Fourier serisi ile ısı ve dalga denklemlerinin çözümü | Problem çözme yöntemi |
11 | Fourier serisi ile ısı ve dalga denklemlerinin çözümü | Problem çözme yöntemi |
12 | Isı ve dalga denklemlerinin analitik ve sayısal çözümleri | Problem çözme yöntemi |
13 | Isı ve dalga denklemlerinin analitik ve sayısal çözümleri | Problem çözme yöntemi |
14 | Jeofiziksel kuramdan uygulamalar | Problem çözme yöntemi |
15 | Jeofiziksel kuramdan uygulamalar | Problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | K. A. Stroud, 1986. Further Engineering Mathematics. Macmillan Education | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |