|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere lisans düzeyindeki fizik, matematik ve meslek derslerinde edindikleri diferansiyel denklemlerle ilgili temel kavramları, jeofizik bilim dalındaki uygulamalar ile pekiştirerek vermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeşitli problemlere ait matematiksel model oluşturabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Elde edilen matematiksel çözümü problemin modellediği olay kapsamında yorumlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ders kapsamında incelenen iyi tanımlı bir problemin çözümünü belirleyebilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Basit diferansiyel denklemler, seri çözümleri, Legendre ve Bessel denklemleri, Sturm-Louiville denklemi Laplace dönüşümü, Fourier serileri ve integralleri, kısmi diferansiyel denklemlerden ısı, dalga ve Laplace denklemleri, Green fonksiyonu, sayısal ve yaklaşık çözümler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Basit diferansiyel denklemler | Problem çözme yöntemi |
2 | Seri çözümleri | Problem çözme yöntemi |
3 | Legendre ve Bessel denklemleri | Problem çözme yöntemi |
4 | Legendre ve Bessel denklemleri | Problem çözme yöntemi |
5 | Sturm-Louiville denklemi | Problem çözme yöntemi |
6 | Sturm-Louiville denklemi | Problem çözme yöntemi |
7 | Laplace dönüşümü | Problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fourier serileri ve integralleri | Problem çözme yöntemi |
10 | Fourier serileri ve integralleri | Problem çözme yöntemi |
11 | Kısmi diferansiyel denklemlerden ısı, dalga ve laplace denklemleri | Problem çözme yöntemi |
12 | Kısmi diferansiyel denklemlerden ısı, dalga ve laplace denklemleri | Problem çözme yöntemi |
13 | Green fonksiyonu | Problem çözme yöntemi |
14 | Green fonksiyonu | Problem çözme yöntemi |
15 | Sayısal ve yaklaşık çözümler | Problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Farlow, S. J., Partial Differential Equations for Scientists and Engineers, New York, N. Y. John Wiley&Sons, 1982. | |
2 | Kreyszig, E., Advanced Engineering Mathematics, New York, N.Y. John Wiley & Sons, 1993. | |
3 | Powers, D. L., Boundary Value Problems, San Diego, C. A. Harcourt Brace Jovanovich, 1987. | |
4 | Snieder, R., A Guided Tour of Mathematical Physics, Samizdat Press, http://samizdat.mines.edu, 1998. | |
5 | Lay, T. And T.C. Wallace, Modern Global seismology, San Diego, C. A. Academic Press. 1995 | |
6 | Sleep, N. H. And K. Fujita, Principles of Geophysics, Malden, M. A. Blackwell Science, 1997. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |