|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Levha tektoniği kuramı ile jeodinamik olayları ve gözlemleri öğrencilere sunmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kinematik ve dinamik deprem kaynak mekanizmalarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Levha tektoniği kuramı yardımıyla dinamik olayların nedenlerini ve sonuçlarını kavrayabilirler. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yer yuvarında görülen dinamik etkilerin sebep ve sonuçlarını yorumlayabilir. |
PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yer yapısı ve jeoloji, kimyasal jeodinamik, yerin termal ve gravitasyonel yapıları, plaka tektoniğinin elemanları, sismisite ve sismotektonik. Deprem odak özellikleri (fay düzlemi çözümleri). Faylanma mekaniği, oluşumu, gerilme dağılımı, plaka kinematiği, okyanus ortası sırtlar, plaka oluşumu ve jeolojik evrimi, yitim ve kıtasal çarpışma, jeotermik. Yerkürenin başlıca tektonik özellikleri. Üçlü kesişme noktaları ve süper kıtalar. Çarpışma; orojenik kuşakların oluşumu, dağ köklerinin formasyonu, ofiyolit yerdeğiştirmeler, sütür bölgeleri, dilaminasyon. Konu çalışmaları: Himalaya, Alpler, Ural, And Dağları, Kızıldeniz, Doğu Akdeniz, Anadolu, Ege. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yer yapısı ve jeoloji, kimyasal jeodinamik, yerin termal ve gravitasyonel yapıları, plaka tektoniğinin elemanları, sismisite ve sismotektonik | Tartışma yöntemi |
2 | Yer yapısı ve jeoloji, kimyasal jeodinamik, yerin termal ve gravitasyonel yapıları, plaka tektoniğinin elemanları, sismisite ve sismotektonik | Tartışma yöntemi |
3 | Yer yapısı ve jeoloji, kimyasal jeodinamik, yerin termal ve gravitasyonel yapıları, plaka tektoniğinin elemanları, sismisite ve sismotektonik | Tartışma yöntemi |
4 | Deprem odak özellikleri (fay düzlemi çözümleri) faylanma mekaniği, oluşumu, gerilme dağılımı, plaka kinematiği, okyanus ortası sırtlar, plaka oluşumu ve jeolojik evrimi, yitim ve kıtasal çarpışma, jeotermik | Tartışma yöntemi |
5 | Deprem odak özellikleri (fay düzlemi çözümleri) faylanma mekaniği, oluşumu, gerilme dağılımı, plaka kinematiği, okyanus ortası sırtlar, plaka oluşumu ve jeolojik evrimi, yitim ve kıtasal çarpışma, jeotermik | Tartışma yöntemi |
6 | Deprem odak özellikleri (fay düzlemi çözümleri) faylanma mekaniği, oluşumu, gerilme dağılımı, plaka kinematiği, okyanus ortası sırtlar, plaka oluşumu ve jeolojik evrimi, yitim ve kıtasal çarpışma, jeotermik | Tartışma yöntemi |
7 | Yerkürenin başlıca tektonik özellikleri | Tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üçlü kesişme noktaları ve süper kıtalar | Tartışma yöntemi |
10 | Üçlü kesişme noktaları ve süper kıtalar | Tartışma yöntemi |
11 | Çarpışma; orojenik kuşakların oluşumu, dağ köklerinin formasyonu, ofiyolit yerdeğiştirmeler, sütür bölgeleri, dilaminasyon | Tartışma yöntemi |
12 | Çarpışma; orojenik kuşakların oluşumu, dağ köklerinin formasyonu, ofiyolit yerdeğiştirmeler, sütür bölgeleri, dilaminasyon | Tartışma yöntemi |
13 | Çarpışma; orojenik kuşakların oluşumu, dağ köklerinin formasyonu, ofiyolit yerdeğiştirmeler, sütür bölgeleri, dilaminasyon | Tartışma yöntemi |
14 | Konu çalışmaları: Himalaya, Alpler, Ural, And Dağları, Kızıldeniz, Doğu Akdeniz, Anadolu, Ege | Tartışma yöntemi |
15 | Konu Çalışmaları: Himalaya, Alpler, Ural, And Dağları, Kızıldeniz, Doğu Akdeniz, Anadolu, Ege | Tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bolt, B.A., 1988. Earthquakes, W.H. Freeman and Company, New York, USA | |
2 | Fowler, C.M.R., 1990. The Solid Earth: An Introduction to Global Geophysics, Cambridge University Press, UK. | |
3 | Aki, K. and Richards, P.G., 1980. Quantitative Seismology Theory and Methods, Vol. 1 and 2, W.H. Freeman and Company, San Francisco, USA. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |