|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ERDURAN (merduran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeodinamik olayları ve gözlemleri öğrencilere sunmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeodinamiğin temel konularını tanımlayabilir. |
PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Jeodinamiğin yerküre üzerindeki etkilerini yorumlayabilir. |
PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yerkabuğundaki Plaka (levha) hareketleri ve bunlara bağlı olarak gelişen büyük ölçekli yapıların özelliklerini tartışabilirler. |
PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-9 Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeofizik mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeolojik problemlere Kuantum mekaniğinin uygulaması. Lokal ve geniş ölçekli tektonik stresler. Deformasyon için Mohr dairesi, Gözenekli akışkan basınç etkisi, elastik yarı-sonsuz deprem modelinde depremlerden, faylarda yer değiştirmeler. Navier-Stokes eşitlikleri. Köşe akışkan modelleri. Yay gerisi ve yay önü durumlarında termal konveksion. Isı akısı, jeotermal gradient ve termal difüzyon. Adams-Williamson eşitliği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeolojik problemlere kuantum mekaniğinin uygulaması | Konu anlatımı |
2 | Jeolojik problemlere kuantum mekaniğinin uygulaması | Konu anlatımı |
3 | Lokal ve geniş ölçekli tektonik stresler | Konu anlatımı |
4 | Deformasyon için Mohr dairesi | Konu anlatımı |
5 | Gözenekli akışkan basınç etkisi | Konu anlatımı |
6 | Elastik yarı-sonsuz deprem modelinde depremlerden, faylardan yer değiştirmeler | Konu anlatımı |
7 | Elastik yarı-sonsuz deprem modelinde depremlerden, faylardan yer değiştirmeler | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Navier-Stokes eşitlikleri | Problem çözme yöntemi |
10 | Köşe akışkan modelleri | Konu anlatımı |
11 | Yay gerisi ve yay önü durumlarında termal konveksiyon | Konu anlatımı |
12 | Isı akısı, jeotermal gradient ve termal difüzyon | Konu anlatımı |
13 | Isı akısı, jeotermal gradient ve termal difüzyon | Konu anlatımı |
14 | Adams-Williamson eşitliği | Problem çözme yöntemi |
15 | Adams-Williamson eşitliği | Problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bolt, B.A., 1988. Earthquakes, W.H. Freeman and Company, New York, USA | |
2 | Kasahara, K., 1981. Earthquake Mechanics, Cambridge University Press, UK. | |
3 | Fowler, C.M.R., 1990. The Solid Earth: An Introduction to Global Geophysics, Cambridge University Press, UK. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |