|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT ERDURAN (merduran@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Jeodinamik olayları ve gözlemleri öğrencilere sunmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Jeodinamiğin temel konularını tanımlayabilir. |
PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Jeodinamiğin yerküre üzerindeki etkilerini yorumlayabilir. |
PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yerkabuğundaki Plaka (levha) hareketleri ve bunlara bağlı olarak gelişen büyük ölçekli yapıların özelliklerini tartışabilirler. |
PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-9 Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeofizik mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Jeolojik problemlere Kuantum mekaniğinin uygulaması. Lokal ve geniş ölçekli tektonik stresler. Deformasyon için Mohr dairesi, Gözenekli akışkan basınç etkisi, elastik yarı-sonsuz deprem modelinde depremlerden, faylarda yer değiştirmeler. Navier-Stokes eşitlikleri. Köşe akışkan modelleri. Yay gerisi ve yay önü durumlarında termal konveksion. Isı akısı, jeotermal gradient ve termal difüzyon. Adams-Williamson eşitliği. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Jeolojik problemlere kuantum mekaniğinin uygulaması | Konu anlatımı |
| 2 | Jeolojik problemlere kuantum mekaniğinin uygulaması | Konu anlatımı |
| 3 | Lokal ve geniş ölçekli tektonik stresler | Konu anlatımı |
| 4 | Deformasyon için Mohr dairesi | Konu anlatımı |
| 5 | Gözenekli akışkan basınç etkisi | Konu anlatımı |
| 6 | Elastik yarı-sonsuz deprem modelinde depremlerden, faylardan yer değiştirmeler | Konu anlatımı |
| 7 | Elastik yarı-sonsuz deprem modelinde depremlerden, faylardan yer değiştirmeler | Konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Navier-Stokes eşitlikleri | Problem çözme yöntemi |
| 10 | Köşe akışkan modelleri | Konu anlatımı |
| 11 | Yay gerisi ve yay önü durumlarında termal konveksiyon | Konu anlatımı |
| 12 | Isı akısı, jeotermal gradient ve termal difüzyon | Konu anlatımı |
| 13 | Isı akısı, jeotermal gradient ve termal difüzyon | Konu anlatımı |
| 14 | Adams-Williamson eşitliği | Problem çözme yöntemi |
| 15 | Adams-Williamson eşitliği | Problem çözme yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bolt, B.A., 1988. Earthquakes, W.H. Freeman and Company, New York, USA | |
| 2 | Kasahara, K., 1981. Earthquake Mechanics, Cambridge University Press, UK. | |
| 3 | Fowler, C.M.R., 1990. The Solid Earth: An Introduction to Global Geophysics, Cambridge University Press, UK. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yok | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||