|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kuramsal bir sorunun belirlenmesine, çözümlenmesine ve uygulanmasına yönelik çalışmalara katkıda bulunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çalışma konularını ve bu konulardaki yeni gelişmeleri takip edip değerlendirebilir. |
PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir. |
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir ve düşünceleri ve bulguları ikna edici bir yolla sunabilir. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm öğrencilerin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez çalışması için literatür taraması | Kaynak tarama |
2 | Tez çalışması için literatür taraması | Kaynak tarama |
3 | Tez çalışması için literatür taraması | Kaynak tarama |
4 | Tez çalışması için literatür taraması | Kaynak tarama |
5 | Araştırılan konuların derlenmesi | Makale eleştirisi |
6 | Araştırılan konuların derlenmesi | Makale eleştirisi |
7 | Araştırılan konuların derlenmesi | Makale eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırılan konuların derlenmesi | Makale eleştirisi |
10 | Tez içeriğinin oluşturulması | Tez hazırlama |
11 | Tez içeriğinin oluşturulması | Tez hazırlama |
12 | Tez içeriğinin oluşturulması | Tez hazırlama |
13 | Tez içeriğinin oluşturulması | Tez hazırlama |
14 | Tez içeriğinin oluşturulması | Tez hazırlama |
15 | Tez içeriğinin oluşturulması | Tez hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İlgili kitap ve makaleler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İlgili kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | 16 | 60 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 15 | 10 | 150 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 10 | 150 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 10 | 200 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 20 | 12 | 240 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 754 |