|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURİ ÖZGÜR DOĞAN (nodogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NURİ ÖZGÜR DOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yöneylem Araştırması dersinin daha ilerisinde bir kapsamı olan bu dersin amacı; öğrencilere daha ileri matematiksel modelleri ve optimizasyon yöntemlerini tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeşitli türden karar verme yöntemlerini daha sistematik değerlendirebilir. |
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Doğrusal olmayan programlamayı tartışabilir. |
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sezgisel yöntemler hakkında bilgi edinebilir. |
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Yapay zeka algoritmalarını tanımlayabilir. |
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste doğrusal olmayan programlamanın temelleri, Kuhn-Tucker şartları, Kuhn-Tucker şartlarının geometrik yorumu, Kuhn-Tucker şartları ve uygun/yükseltici yönler, çözüm yöntemleri, Kuhn-Tucker şartları ile çözüm, yükseltici arama yöntemi, ayrılabilir programlama, genetik algoritma, benzetimli tavlama konuları ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Konu anlatımı |
2 | Doğrusal Olmayan Programlamanın Temelleri | Konu anlatımı |
3 | Doğrusal Olmayan Programlama | Konu anlatımı |
4 | Kuhn-Tucker Şartları | Konu anlatımı |
5 | Kuhn-Tucker şartlarının geometrik yorumu | Konu anlatımı |
6 | Kuhn-Tucker şartları ve uygun/yükseltici yönler | Konu anlatımı |
7 | Kuhn-Tucker şartları ile çözüm | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuhn-Tucker şartları ile çözüm | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
10 | Yükseltici arama yöntemi | Konu anlatımı |
11 | Ayrılabilir programlama | Konu anlatımı |
12 | Ayrılabilir programlama | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
13 | Genetik algoritma | Konu anlatımı |
14 | Benzetimli tavlama | Konu anlatımı |
15 | Projelerin değerlendirilmesi | Proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bazaraa, Mokhtar S.; Nonlinear Programming: Theory and Algorithms, 1. Baskı, John Wiley and Sons, New York, 1979. | |
2 | Taha, Hamdy A.; Yoneylem Arastirmasi, (Ceviri: S.A. Baray; S. Esnaf), 6. Baski, Literatur Yayincilik, Istanbul, 2000. | |
3 | Hillier, F. S., G. J. Lieberman; Introduction to Mathematical Programming, McGraw Hill, New York, 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. Taha, Hamdy A.; Yöneylem Araştırması, (Çeviri: Ş.A. Baray; Ş. Esnaf), 6. Baskı, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2000. 2. Bazaraa, Mokhtar S.; Nonlinear Programming: Theory and Algorithms, 1. Baskı, John Wiley and Sons, New York, 1979. 3. Hillier, F. S., G. J. Lieberman; Introduction to Mathematical Programming, McGraw Hill, New York, 1995. 4. Winston, W. L., Introduction to Mathematical Programming: Applications and Algorithms, 2nd Edition, ITP-Duxbury, 1997. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 15 | 1 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 193 |