Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-616 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-616 Adı: GLOBAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NEŞE ACAR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin gobal pazarlama ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Global pazarlama karmasını açıklayabilirler PÇ-4 Global pazarlama alanında bilgilerini geliştirir; yasal, politik, coğrafi, kültürel vb. farklılıklar temelinde küresel pazarları tanır ve bu doğrultuda uluslararası pazarlama faaliyetlerinin organizasyonunu dış ticaret işlemlerinin yürütülmesi konularıyla birlikte öğrenir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Global pazarlama konusunda özgün çalışma yapabilirler. PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Global pazarlara giriş stratejilerini açıklayabilirler. PÇ-4 Global pazarlama alanında bilgilerini geliştirir; yasal, politik, coğrafi, kültürel vb. farklılıklar temelinde küresel pazarları tanır ve bu doğrultuda uluslararası pazarlama faaliyetlerinin organizasyonunu dış ticaret işlemlerinin yürütülmesi konularıyla birlikte öğrenir.
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Hedef pazar seçim stratejilerini açıklayabilirler. PÇ-4 Global pazarlama alanında bilgilerini geliştirir; yasal, politik, coğrafi, kültürel vb. farklılıklar temelinde küresel pazarları tanır ve bu doğrultuda uluslararası pazarlama faaliyetlerinin organizasyonunu dış ticaret işlemlerinin yürütülmesi konularıyla birlikte öğrenir.
PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Küresel pazrlamaya giriş,küresel pazarlama çevresi, küresel pazarlama araştırması, pazara giriş stratejileri, küresel pazarlama karması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Küresel pazarlama kavramı ve uluslararasılaşma Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Küresel pazarlama çevresi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Küresel pazarlama araştırması Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Pazara giriş stratejileri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Küresel pazarlama karması: ürün Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Alternatif global ürün politikaları Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Fiyatlandırma Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Transfer fiyatlama ve dış pazar fiyatlaması Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Ödeme şekilleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 İhracat uygulamalarında fiyatlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Dağıtım Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Tutundurma Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Küresel pazarlama organizasyonu ve kontrol Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Global pazarlama ile ilgili konularda bir seminer çalışması yapmak ve sunmak seminer sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Altınbaşak İ., Akyol A. ve Diğerleri, Küresel pazarlama, Beta basım, İstanbul, 2008.
2 Küresel Pazarlama, (ed: Murat ÖZ), Eğitim Yayınevi, Konya, 2019
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, yazı yahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 10 50
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 1 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182