Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Güncel pazarlama yaklaşımları ile igili örnek verebilirler. |
PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Güncel pazarlama yaklaşımları üzerine özgün çalışma yapabilir |
PÇ-12 Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Değişen pazarlama çevresine uygun pazarlama yaklaşımını seçebilir. |
PÇ-9 Pazarlama bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Pazarlamadaki değişim trenleri ve nedenlerini anlatabilir. |
PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Pazarlama yaklaşımları ve güncel konular: post modern pazarlama, niş pazarlama, ağızdan ağıza pazarlama, internette pazarlama, elektronik tedarik zinciri yönetimi, viral pazarlama, değer pazarlama, mobil pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişkisel pazarlama, amaca yönelik pazarlama, neuro pazarlama, doğrudan pazarlama. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pazarlama yaklaşımları ve güncel konular |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 |
Postmodern pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 |
Niş pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 |
İlişki pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 |
Ağızdan ağıza pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 |
İnternette pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 |
Elektronik tedarik zinciri yönetimi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Viral pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemii |
10 |
Değer pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 |
Mobil pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 |
Doğrudan pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 |
Veri tabanlı pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 |
Amaca yönelik pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 |
Pazarlama güncel yaklaşımlar konularında dönem ödevi hazırlamak ve sunmak |
Dönem ödevi- projesi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, (Editör: İnci Varinli ve Kahraman Çatı), Detay yay., Ankara,2008. |
2 |
Kaya, İsmail, Pazarlama Bi Tanedir, Babıali Yay., İstanbul. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı ve projeksiyon |