Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-626 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-626 Adı: GÜNCEL PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİR ERDEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama alanındaki değişim trendi ve güncel yaklaşımları ayrıntılı olarak incelemek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Güncel pazarlama yaklaşımları ile igili örnek verebilirler. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Güncel pazarlama yaklaşımları üzerine özgün çalışma yapabilir PÇ-12 Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Değişen pazarlama çevresine uygun pazarlama yaklaşımını seçebilir. PÇ-9 Pazarlama bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir.
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Pazarlamadaki değişim trenleri ve nedenlerini anlatabilir. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama yaklaşımları ve güncel konular: post modern pazarlama, niş pazarlama, ağızdan ağıza pazarlama, internette pazarlama, elektronik tedarik zinciri yönetimi, viral pazarlama, değer pazarlama, mobil pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişkisel pazarlama, amaca yönelik pazarlama, neuro pazarlama, doğrudan pazarlama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama yaklaşımları ve güncel konular Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Postmodern pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Niş pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 İlişki pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Ağızdan ağıza pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 İnternette pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Elektronik tedarik zinciri yönetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Viral pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemii
10 Değer pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Mobil pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Doğrudan pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Veri tabanlı pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Amaca yönelik pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Pazarlama güncel yaklaşımlar konularında dönem ödevi hazırlamak ve sunmak Dönem ödevi- projesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, (Editör: İnci Varinli ve Kahraman Çatı), Detay yay., Ankara,2008.
2 Kaya, İsmail, Pazarlama Bi Tanedir, Babıali Yay., İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 10 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 178