Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-904 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-904 Adı: TEZ ÇALIŞMASI II Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SUZAN ÇOBAN, DUYGU EREN, NEŞE ACAR, İBRAHİM YILMAZ, BURCU GÜLSEVİL BELBER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Analitik yaklaşımla ve modeller kullanarak düşünmeyi teşvik ederek, bilimsel eserler ve tezler hazırlama becerileri kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dönem sonunda her öğrenci doktora tezi için kendi tez önerisini oluşturabilir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-9 Pazarlama bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Araştırma sürecini açıklayabilir. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapabilir. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Kaynak gösterimini doğru yapabilir. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-9 Pazarlama bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilerin araştırma projesini tasarlama ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, Ders ve Yarıyıl İçi Çalışma Hakkında Bilgiler Anlatım / Soru - Cevap
2 Bilim ve Bilimsel çalışma aşamaları Anlatım / Soru - Cevap
3 Bilim ve Bilimsel çalışma aşamaları(Konuya devam) Anlatım / Soru - Cevap
4 Bilimsel Çalışma Süreci Anlatım / Soru - Cevap
5 Bilimsel Çalışma Süreci(Konuya devam) Anlatım / Soru - Cevap
6 Bilimsel Çalışma Süreci(Konuya devam) Anlatım / Soru - Cevap
7 Bilimsel Çalışma Süreci(Konuya devam) Anlatım / Soru - Cevap
8 Ara Sınav
9 Araştırma Probleminin Tanımlanması Anlatım / Soru - Cevap
10 Araştırma Probleminin Tanımlanması(Konuya devam) Anlatım / Soru - Cevap
11 Sosyal Bilimlerde Model Kurma Anlatım / Soru - Cevap
12 Araştırma Teklifi Anlatım / Soru - Cevap
13 Araştırma Teklifi Hazırlama Anlatım / Soru - Cevap
14 Araştırma Yöntemleri Anlatım / Soru - Cevap
15 Araştırma Yöntemleri Anlatım / Soru - Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEZ YAZIM KILAVUZU KİTAPLARI
2 Büyüköztürk Ş. ve diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, pegem yay, Ankara, 2012
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Araştırma yöntemleri ile ilgili çeşitli kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 1 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 20 12 240
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 20 12 240
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 20 11 220
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 714