Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenmeyi etkileyen etmenleri açıklar. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örneklerini geliştirir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Gelişimle İlgili Temel Kavramlar: Gelişim, Büyüme, Olgunlaşma; Gelişim İlkeleri ve Ödevleri; Gelişimin Boyutları: Fiziksel, Bilişsel, Psikolojik, Sosyal, Ahlaki; Kişilik Gelişimi Kuramları: Psikoseksüel gelişim kuramı, Psikososyal gelişim kuramı; Öğrenme Psikolojisinin Temel Kavramları; Öğrenmede Davranışçı Kuramlar: Klasik koşullama, Edimsel koşullama, Sosyal öğrenme kuramı; Öğrenmede Bilişsel Kuramlar: Algı, Hafıza, Dikkat; Öğrenme Stilleri ve Stratejileri; Öğrenme Sürecinde Bireysel Farklılıklar; Öğretim Sürecinde Bireysel Farklılıkların Önemi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması |
Soru-cevap |
2 |
Öğrenme, öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler |
Soru-cevap |
3 |
Öğrenme kuramları, davranışçı öğrenme kuramları (klasik koşullanma) |
Soru-cevap |
4 |
Davranışçı öğrenme kuramları (devam) |
Soru-cevap |
5 |
Davranışçı öğrenme kuramları (devam) |
Soru-cevap |
6 |
Sosyal biliş kuramı |
Soru-cevap |
7 |
Gestalt kuramı, Bilgiyi işleme kuramı |
Soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Nörofizyolojik kuram |
Soru-cevap |
10 |
Öğrenme-öğretme modelleri |
Soru-cevap |
11 |
Öğrenme-öğretme modelleri |
Soru-cevap |
12 |
Öğretme stratejileri (buluş, sunuş, araştırma yoluyla öğrenme) |
Soru-cevap |
13 |
Öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri, stil odaklı öğretim tasarımı |
Soru-cevap |
14 |
Etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örnekleri. |
Soru-cevap |
15 |
Öğretimde çağdaş yaklaşımlar |
Soru-cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kaya, Alim ve diğerleri (2009). Eğitim Psikolojisi, 3.Baskı, Pegem A Yay., Ankara |
2 |
Senemoğlu, Nuray (2006). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi yayınlar, Ankara. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Çeşitli kitaplar, makaleler ve Projeksiyon |