|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMBER KOÇ (kamberkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET AYDIN AVCI, KAMBER KOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrenciye, geometrik formları ve canlı- cansız modelleri gözlemleyip inceleyerek ölçü-oran ve kompozisyon ilkelerine uygun çizme yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler Canlı modelden, doğadan ve nesnelerden çeşitli malzemeler ile araştırma yapabilir. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenciler plastik dil ve onu oluşturan ögeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenciler üç boyutlu form biçim ilişkisini algılayabilir. |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; 1. Çizgi Alıştırmaları 2. Basit geometrik formların çizimi 3. Perspektif çizim 4. Kompozisyon 5. Cansız model çizimi 6. Tors Çizimi konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Desen nedir,tarihçe ve desen çizim teknikleri. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
2 | Cansız objeden desen çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
3 | Cansız objeden desen çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
4 | Cansız objeden desen çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
5 | Desen örnekleri,canlı modelden desen çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
6 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
7 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
10 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
11 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Performansa dayalı çalışmalar. |
12 | Kalabalık kompozisyon çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
13 | Kalabalık kompozisyon çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
14 | Kalabalık kompozisyon çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
15 | İmgesel tasarım. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Classic Human Anatomy: The Artist's Guide to Form, Function, and Movement by Valerie L. Winslow (2008) | |
2 | Drawing People: How to Portray the Clothed Figure by Barbara Bradley (2003) | |
3 | Drawing the Living Figure by Joseph Sheppard (1991) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Desen kağıdı, karakalem, silgi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 6 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 6 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 120 |